probleem in interfacing LCD-scherm met LPC2138

A

abhishekdixit

Guest
hi, gebruik ik LPC2138 in mijn programmering. Ik wil een eenvoudige 16X2 LCD-scherm in mijn programma's in die ik wil mijn LCD initilize door LPC2138 microcontroller te gebruiken. maar mijn LCD-scherm werkt niet als ik mijn programma te simuleren op Proteus. ik ben het toevoegen van mijn programma en de aansluiting van LCD-scherm met mijn controller op Proteus. please help me om mijn LCD initilize. Bedankt.
Code:
 # include # # define RS 4 # define RW 5 Definieer NL 6 nietig lcd_cmd (unsigned char); nietig lcd_data (unsigned char); nietig shift (int); nietig vertraging (int); unsigned char array [11] = "Essel Shyam" unsigned char matrix1 [12] = "verwelkomt U"; unsigned char matrix2 [10] = "opstarten ..."; int main (void) {int i; {lcd_cmd (0x38), delay (1000) ; lcd_cmd (0x0e), delay (1000); lcd_cmd (0x06), delay (1000); lcd_cmd (0x01), delay (1000), terwijl (1) {for (i = 0; i

De vertraging's die u gebruikt niet voldoende is, Lees de datasheet van lcd en gebruiken de juiste vertraging is tussen de commando's

hallo nandhu015, als je per post, geef ik 1ms vertraging in mijn code, wat voldoende is voor het initialiseren van het LCD-scherm. maar nog steeds mijn LCD-scherm is niet geïnitialiseerd. ik ben weer het verzenden van je mijn code schematische voorstelling van mijn project. controleer het.
Code:
 # include # # define RS 4 # define RW 5 Definieer NL 6 nietig lcd_cmd (unsigned char); nietig lcd_data (unsigned char); nietig shift (int); nietig vertraging (int); unsigned char array [11] = "Essel Shyam" unsigned char matrix1 [12] = "verwelkomt U"; unsigned char matrix2 [10] = "opstarten ..."; int main (void) {int i; {lcd_cmd (0x38), vertraging (3) ; lcd_cmd (0x0e), vertraging (3); lcd_cmd (0x06), vertraging (3); lcd_cmd (0x01), vertraging (3), terwijl (1) {for (i = 0; i

Volgens de handleiding, 1ms is niet genoeg in de initialisatie ... raadpleegt u pagina 45 en 46 van [URL = http://lcd-linux.sourceforge.net/pdfdocs/hd44780.pdf] HD44780 Datasheet [/URL] ook in gedachten houden dat de controller alleen gegevens over de EN negatieve overgang wordt uitgevoerd, en Je bent nog niet polariteit druk vlag ... Ik stel voor dat we beginnen moet je grotere vertragingen en proberen om geleidelijk aan te doen

Code:
 # include # include "delay.h" # define RS_High IO0SET = (1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back