probleem in boost mode Actueel DCDC

Q

q0w1e2r3

Guest
i tape uit een PMU-chip en wanneer hij terugkomt, vind ik in een impuls DCDC de output rimpel is zo groot, en lijkt niet stabiel, raadpleegt u de golfvorm van de test. ik vraag me af of het systeem lus stabiliteit probleem, en wat is de oorzaak, kunt u mij een suggestie? BTY, de simulatie-uitkomsten en klein signaal model caculation toont het systeem stabiel is en PM> 60degree, dus ik ben zo in de war.

Ja, dat lijkt op instabiliteit. Is de gele trace uw uitvoer, en de blauwe spoor de fout signaal? Is dit gedrag lijn / belasting afhankelijk? Bent u het zien van uw inductor huidige track uw fout signaal? Ook, hoe gaat het afleiden van de fase marge van een voorbijgaande simulatie? Meestal moet je een klein signaal analyse van uw schakel-omzetter (die over het algemeen simulators niet kan doen) doen om PM te krijgen. Ook ik kan niet vinden een gegevensblad voor uw controller IC.

Je kunt niet realistisch doen feedback compensatie door berekening. er zijn te veel onbekende factoren als per ESR tolerantie, opto-coupler tolerantie, en de weerstand van smoorspoelen enz. Zelfs als je deed berekenen ........ je zou nog steeds om het te meten met een winst-fase analyzer om te bevestigen de berekening. (Bijvoorbeeld AP200 of Venables type etc)-dus er is geen enkel punt in de berekening ervan,-gebruik gewoon je analoge ervaring neer te zetten R's en C's om te compenseren. -Dan meten met een winst-fase analyzer. -Of, zoals de meeste plaatsen, gewoon doen transiënte beproeving. Ik kan niet gemakkelijk veel zin uit uw circuit. ik kan niet zien compenserende R's en C's ik kan niet echt zien waar je Vout divider feedback gaat. Ik ben nos zeker waarom u twee aparte chips. Is dat een SMPS simulator ..... omdat de meeste simulatoren niet kan doen SMPS

bedankt voor je replay. in de eerste plaats, zal ik caculate het systeem lus overdracht functie bij L, C huidige winst, hellingcompensatie, laden wordt gegeven, zal ik polen / nulpunten, Q, en krijgen te krijgen, dan zal ik foutversterker overdrachtsfunctie te simuleren, en krijgt ook polen / nullen en winst, eindelijk zal ik de totale overdrachtsfunctie, toont het uur> 60 graden, en crossover-frequentie is 30 ~ 50kHz, die de schakelfrequentie 1.5Mhz is, lijkt het redelijk stabiel. De voorbijgaande simulaiton geven ook laden van voorbijgaande aard, en zie uitgangsspanning instelling, is het ook ok! Maar de test is als dat, ans lijkt de trillingsfrequentie boven 100 kHz, is dat alles wat ik genegeerd of iets vreemds gebeuren. BTW, ik heb toe te voegen foutversterker clampping circuit, de EA-circuit is zeer eenvoudig, een fase opamp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back