probleem in avr c codes

E

engineer khan

Guest
?? wat doet de volgende middelen lcd interfacing programma (plz iemand mij helpen broers)
Code:
 lcd_cmd (unsigned char item) {dataport = item; ctlrport = (0

Beide Codevoorbeeld zijn hetzelfde te doen, behalve voor de vertraging (50) in de eerste notering.

Ik denk dat het probleem hier is met de complexiteit, de auteur van de code ervoor gezorgd dat de code duidelijk, maar het zou kunnen worden ingewikkelder in een onervaren ogen. (S) probeerde hij 'rs' en 'rw' bits moeten worden 0 wanneer 'en' wordt geklokt benadrukken:
Code:
 ctlrport = (0

wat>, |?? staan ​​voor korte these plz,,,, kan niet tegen dezelfde c-codes te gebruiken als voor 8051 zoals ik heb aangegeven in vorige post??

Heb je gedaan een zoekopdracht voor C exploitanten? Als je niet zou moeten, vindt u tal van webpagina's uit te leggen deze.

[QUOTE = ingenieur khan; 1139411]???? Wat>, | staan ​​voor korte these plz,,,, kan niet tegen dezelfde c-codes te gebruiken als voor 8051 zoals ik heb aangegeven in vorige post [/QUOTE]> verschuift de bits rechts. Als PORTA = 0b00000001, maar als het wordt naar links verplaatst wordt het 0b00000010, dat wil zeggen, 1PORTA 8PORTA: de waarde blijft hetzelfde. | Is een bitwise OR operator.

Dat is niet het gedrag dat u beschreef is draaien niet verschuiven corrigeren. Een verschuiving naar rechts door 1 byte geeft een 0 en een linker verschuiving van 8 geeft 0 als de initiële waarde 1.

Er is geen bewerking op 'ctrlport' in de 1e lijn, het is gewoon geladen met een nieuwe waarde die een '0 'verschoven' en 'aantal keren dat nog steeds een '0'. In de 2e lijn wordt het opnieuw geladen met een nieuwe waarde, maar deze keer 3 waarden worden ORed. Terwijl de '(0

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back