Printed Circuit Board antenne / symmetrisch stralingspatroon

J

jabidof

Guest
Hallo allemaal, Is er iemand al ontwierp een PCB antenne die een straling patroon dat symmetrisch is in het XY-vlak is. Met andere woorden, wanneer de antenne ligt op de vloer het zal stralen met dezelfde winst in de poolcoördinaten r-θ-φ ongeacht de waarde van φ. De λ / 4 Monopole loodrecht ten opzichte van een oneindige grondvlak heeft zo'n stralingspatroon. Ik wil graag voorkomen dat een (grote) z-dimensie. Elke hint?

Iemand? Misschien beschrijving is niet duidelijk genoeg :) Just let me know

Als een verwarrend moment, is φ aanwijzing van de elevatiehoek in sferische coördinaten. Polaire coördinaten zijn twee-dimensionaal en hebben hoek Θ alleen. Dus wilt u misschien uw specificatie te verduidelijken. Ten aanzien van de term symmetrische , zijn er verschillende soorten symmetrie. Ik begrijp, dat u wilt een cirkelvormige symmetrie te bereiken in het horizontale vlak. Ik denk dat, met een lage verticale uitbreiding, circulaire polarisatie is de enige manier. Twee orthogonale λ / 2 dipolen, gevoed door een + / -45 ° fase verschuiving netwerk kan doen.

Ja, FVM, je hebt gelijk over de elevatiehoek fout die ik heb gemaakt. Kun je detail een beetje meer de antenne ontwerp dat u nu voorstelt? Misschien heb je een referentie boek of wetenschappelijk artikel? Bedankt voor uw hulp

Circulair gepolariseerde antennes worden vaak gebruikt voor UHF RFID-systemen. Ze worden besproken in een aantal antenne-ontwerp tekstboeken, voor zover ik me herinner. Het bereiken van circulaire polarisatie door in fase verschoven-feed is een basic RF begrip, ik denk dat je veel verwijzingen vinden op het internet. Helaas heb ik geen bijzondere band bij de hand.

Ok, vond ik veel info reeds. Bedankt! Heb je een ander onderwerp te bespreken. De chip gebruik ik 2 outputs differentiële signalen (180 ° faseverschuiving). Heb je enig idee hoe je dat specificatie te gebruiken op een optimale manier om een antenne met een rond polarisatie feed? Ik denk dat we kunnen signalen in kwadratuur te verkrijgen door faseverschuiving een vermogen van 90 ° met gebruikmaking van een segment van microstrip, maar misschien iets eleganter zou kunnen doen op basis van het "natuurlijke" differentiële signalen worden? Bedankt voor alle ingangen op deze kwestie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back