Praktische uitvoering van zonne-> elektriciteit gesprek

P

picotube

Guest
Zou iemand u adviseren wat is het hoogst haalbare energie-efficiëntie gesprek FRM zonne-to-elektriciteit op het moment (los verkrijgbaar of in Research Lab)?Waarschijnlijk kunnen we het vergelijken met vermelding van de vermogensdichtheid (output-watt/area).

Heb je enig idee om de efficiëntie staat in termen van watt / gebied?Ik wil weten of ik 1000W wil, wat is de hoeveelheid oppervlakte die ik 1kW van elektriciteit te produceren.

Hoi.
Volledige zonnestraling op aarde wordt beschouwd als 1KW / m ˛
Als de cel-efficiëntie is 10%; tien keer dat gebied = 10m ˛ zou opleveren 1KW.
Miguel

De eficience van energie conversie kan oplopen tot 17% voor de standaard zonnecellen in amorfous silicium technologie.
De andere nieuwe technologieën die binnenkort op basis van bijvoorbeeld cadmium-selenium processen die kunnen ongeveer 7% te bereiken alleen maar kan nog 10 keer langere levensduur met behoud van hetzelfde efficience en kunnen de kosten minder dan 10% van de prijs van het silicium Ones.
Een interessante opmerking over het silicium cellen is dat gelet op de geld om te kopen, vervreemden en kan worden voor gebruik en installatie, en ook de geleidelijke vermindering van efficience als het oud worden, als u een berekening Pas je zult zien te maken dat de silicium cellen nauwelijks slagen terug te betalen alle investiment met de energie die ze produceren !!!!!
Dit betekent, zijn ze waarschijnlijk nog niet een alternatieve bron van energie.
Gegroet.
S:

Ik denk dat het hoogste bereikt is 40% door een instituut in Australië.Also check out

http://www.ise.fhg.de

Externet wrote:

Volledige zonnestraling op aarde wordt beschouwd als 1KW / m ˛

Als de cel-efficiëntie is 10%; tien keer dat gebied = 10m ˛ zou opleveren 1KW.

Miguel

Ik heb enkele systemen met spiegels te verhogen gezien het licht op de cellen, maar het verhoogt ook de warmte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back