Powerline Communication

D

dmitri7

Guest
Hoi,

Ik ben momenteel bezig met een project dat gaat Powerline communicatie.Ik moet voor het verzenden van gegevens via het elektriciteitsnet over een afstand van 500m.Ik probeerde het opzoeken van het net en de LonWorks-oplossing door echelon lijkt veelbelovend met behulp van de PL 3120 Transceiver.

Heeft iemand ooit geprobeerd dit voor?Elke andere chips / zendontvangers die het overwegen waard?

De transmissiesnelheid is een belangrijke factor hier.1 Kbps zou ideaal zijn.Dus in die context X-10 is kinda uitgesloten.

Alle hulp zou worden gewaardeerd.

Groeten,
Ram

Maxim heeft een aantal IC's voor Powerline communicatie.Pls bezoek hier
http://www.maxim-ic.com/homeplug.cfm

Succes.

Er zijn verschillende chips die u kunt gebruiken en die worden aangeboden.Ik denk dat je zou moeten overwegen de eisen.Elektriciteitsnet te luidruchtig met een hoge mate van demping, speciaal voor lange afstanden.

Wees met het niveau van de prestaties die worden weergegeven in de datasheets.Soms zijn deze niet duidelijk zijn.

Het is belangrijk om correct selecteer de modulatie techniek en vervolgens selecteert u de commerciële hardware.Een robuuste thechnique is OFDM, speciaal wanneer deze wordt gebruikt met lange looptijden symbool, zelfs wanneer het lichaamsgewicht is smal en de bitrate laag is.

Overtuigingskracht biedt enkele OFDM-chips.

Een andere oplossing die gebruik maakt van het elektriciteitsnet OFDM is SPC200 uit SPiDCOM Technologies (www.spidcom.com).Zij zeggen dat deze oplossing is snelste in de wereld sinds het delievers 224 Mbit / s.

Reguards

Hier is een link naar een bedrijf die doet Power Line comm.
www.entropic-communications.com
Misschien kan het helpen.
Sante

Pls.Zoeken in dit forum.
Dit onderwerp was hier enige tijd geleden ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back