Power transformator spanning

M

mhamini

Guest
Ik moet een macht transformator in een oude (1940 vervangen) vintage tube radio.Het schema voorziet niet in de A / C uitgangsspanning van de transformator, maar het wordt verduidelijkt dat de DC-spanning na de filtering is 240 VDC en totale stroomopname is 80.1ma.Het circuit maakt ook gebruik van het veld spoel (1060 Ohm) voor het filteren van wat resulteert in een daling van 85 VDC.Is de juiste transformator uitgangsspanning 325 volt?dwz 325-0-325 voor volledige golf rectificatie?

Eigenlijk is dat onjuist.
Je moet niet vergeten dat de gelijkrichter werkt als een piek detector, dus het zal de piek van de input sinusgolf dat de output DC spanning gelijk zijn.
Sinds de DC output 240V, ervan uitgaande dat er 10% rimpelspanning (je moet achteraf de waarde van het filter cap, dus kunnen we een nauwkeurige berekening), dan de eigenlijke top van de sinus moet op 240 * 1,05 = 252V.Voeg de daling van de diode (wat diodes is het gebruik?) En laten we zeggen dat de resultaten in 255V.Dan is de transformator moet output:
255 / √ 2 = 180VAC.Dit is een RMS-waarde, die u zou meten met je meter.

Dus het moet worden 180-0-180 (onder belasting).

Al het bovenstaande moet worden beschouwd als een gids.

Wat VVV zei juist is, zolang je filter circuit bevat geen serie choke (spoel / spoel).Als u een reeks choke (als u aangeven), zal het filter gemiddelde van de gerectificeerde golf in plaats van een piek detector.

Als dit het geval is Vdc is ongeveer 2 √ 2 Vrms / pi of 0,9 Vrms

Ik weet niet zeker of dit is wat je moet gebruiken.Ik ben verward over de filter spoel met een dergelijke hoge weerstand (je zeker dat niet 1060uH?).

Hope that helps.

Ik bedoel niet een argument om hier te beginnen, maar meestal gebruik gemaakt van een radio die Π filter.Vandaar dat de dop meteen na de diodes werkt als een piek gelijkrichter.
Een typische waarde voor die eerste cap is ongeveer 100ľF, die ongeveer zou moeten resulteren in de 10%-rimpel ik aangegeven.

Dan is de inductie en de dop na het filteren van de rimpeling aanwezig op de eerste cap.
De 85VDC daling in de spoel betekent dat het heeft ongeveer 1060Ω van DC weerstand.

VVV,

Geen ergernis genomen.Er is geen twijfel dat iedereen het lezen van dit forum weet dat je zeer goede informatie bij te dragen.Ik was niet proberen om uw bericht ondermijnen of een argument te starten.

We hadden het over twee verschillende zaken.Ik ben niet bekend met voedingen van oude radio's, maar ik weet dat verschillende voedingen zijn verschillende soorten filters circuits en was alleen maar erop te wijzen dat het antwoord afhangt van het type filter worden gebruikt.

Ik weet niet wat mensen denken van mijn berichten, maar ik hoop dat ze enigszins waardevol.Ik geef toe, ik weet niet alles.Misschien had ik geen zakelijke plaatsen van een reactie hier.Maar ik ben nog steeds met belangstelling lezen ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back