Power Supply voor operationele versterker

J

JiL0

Guest
Heb je een vraag over de voeding.Wanneer moeten we gebruiken 3.3 V-3.3V voeding bij het ontwerpen van een opamp en wanneer moet worden gebruikt 3.3V tot 0V plaats?

Ik ben het ontwerpen van een opamp voor medische toepassing.Betekent dit dat de versterker is te werken bij-3.3V tot 3.3V omdat we cant 1.65V toe te voegen aan de Biosignal te maken werken rond de analoge gemeenschappelijke grond?

U bent meestal beter af met behulp van twee tegengestelde polariteit leveringen.Zo kun elimineren de noodzaak voor AC koppeling en synthetische gronden.Aangezien biologische signalen zijn lage frequentie, dit elimineert grote waarde koppeling condensatoren.Ook kunt u de ingangen en uitgangen swing tot 0V zonder gebruik van speciale trein naar het spoor versterkers.U moet de grootte van de twee voedingsspanningen om de volledige output swing je nodig hebt.

Ik zie.Bedankt.

Is het spoor naar het spoor versterker een versterker die kan een maximale output een vijfde onder en boven Vdd en Vss?Wat is er zo bijzonder aan rail-to-rail versterker?

Ze zijn bijzonder omdat ze een grote schommel en de uitgang van de vaak grote input common mode bereik.U betaalt een prijs voor dit in andere parameters lager in waarde of hogere economische kosten.

JiL0 wrote:

Heb je een vraag over de voeding.
Wanneer moeten we gebruiken 3.3 V-3.3V voeding bij het ontwerpen van een opamp en wanneer moet worden gebruikt 3.3V tot 0V plaats?Ik ben het ontwerpen van een opamp voor medische toepassing.
Betekent dit dat de versterker is te werken bij-3.3V tot 3.3V omdat we cant 1.65V toe te voegen aan de Biosignal te maken werken rond de analoge gemeenschappelijke grond?

In dit geval is als we willen deze versterker gebruiken in onze schakeling, dit betekent dat we moeten 1.65V toe te voegen aan onze ingangssignaal?Is dit mogelijk voor medische toepassingen die te vertalen naar het aansluiten van de negatieve elektrode op 1.65V in plaats van grond?

Ik heb een andere vraag.Wat is het verschil tussen een circuit met een 3V voeding en een circuit met een dubbele stroomvoorziening van-1.5V en 1.5V?Aangezien potentieel is een relatief begrip is, moet het circuit gedragen het precies hetzelfde ritueel?

Dit leidde me na te denken over wat er zal worden bulk potentieel voor de n-MOS transistor.het grootste potentieel van de N-MOS is veronderstellen dat de laagste potentieel in een circuit.Betekent dit dat de ondergrond van de n-MOS transistor is aangesloten op-1.65V in een dual-supply circuits?

Een "normale" opamp kan niet tolereren input-en output spanning in de buurt van Vee of Vcc.That 's waarom haar inbreng zou moeten worden bevooroordeeld dat haar differentiële versterker input en output stadium kunnen werken in een lineaire modus.
Als u 3 V uitsluitend te gebruiken, moet u ten minste een "virtuele" grond voor de inputs, en het gebruik condensatoren voor DC decoupling.This betekent extra onderdelen en kortstondige als gevolg van het laden / ontladen van de input en output condensatoren.
Een samenvatting: het gebruik van PS met een dubbele polariteit kan vereenvoudigen ontwerp, maar is slechts aanbevolen, niet verplicht.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back