Power raming

A

Arik

Guest
Hi folks,

Ik heb een paar vragen over macht schatting ...

1.Zijn er speciale overwegingen die ik nodig heb om rekening te houden bij het doen van macht schatting van een model met geheugen blokken?

2.Hoe werkt de Power Compiler gereedschap omgaan met geheugen blokken tijdens macht schatting van een model?Is zij in aanmerking neemt ze toch?

Alle reacties zijn zeer gewaardeerd
Thx op voorhand

hmmmm ...Ik zie nog steeds zijn er geen antwoorden!Is dit probleem echt een moeilijke?

ok, ik zal proberen te herformuleren mijn probleem ...

Ik heb een typisch ontwerp met blokken in het geheugen (SRAM 1port).En ik probeer om dit ontwerp te karakteriseren om de macht met behulp van Power Compiler.Eigenlijk gebruik ik de algemene bevoegdheid schatting stroming beschreven in de gebruikershandleiding Power Compiler's guide en ontvang de macht verslag voor mijn ontwerp.Power rapport bevat zowel dynamische en statische kracht nummers voor alle design hiërarchie.Nu wat ik zou willen weten ...Doe dit vermogen nummers bevatten geheugen macht ook??Of ik moet naar het geheugen van de macht waarde aftrekken van het aantal vermeld in de macht rapport?

op zoek naar antwoorden ...

Voor zover ik weet dat je nodig hebt. Alf modellen gegenereerd door geheugen compiler te doen schatting een vermogen met inbegrip van het geheugen ..have u ze gebruikt hebben??heeft ur hierrachical verslag blijkt de macht van de genoemde geheugen??

thx for respons whizkid

Ik heb geen gebruik gemaakt van. Alf modellen!!wat voor ik ze nodig?
de hiërarchische verslag niet de kracht voor geheugen, omdat het geheugen is een black-box voor DC / Power Compiler.Geheugen zijn opgenomen in het proces van synthese door middel van het is. Lib model.En het geheugen. Lib model bevat info over macht geheugen's (interne voeding, lekkage macht).Dus ik denk dat Power compiler kan deze info over macht geheugen's van te nemen. Lib model en houden het tijdens calcualtion van het ontwerp te blokkeren die het geheugen bevat.Heb ik gelijk???

sorry het. ALF wordt gebruikt door Sequence elektrisch gereedschap ..kan worden. lib is genoeg om de macht compiler ..did u controleren de macht compiler handleiding met betrekking tot dat?maar ik vraag me af hoe dynamisch vermogen kunnen worden met een raming. lib file ....

Gelieve te gaan met de huidige ur idee ..dwz gebruikt. lib met macht compiler en laat ons ook weten wat er gebeurd is ...
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

sinds de bitlines van het geheugen kan worden klein signaal, dus je moet spice simulatie uitvoeren om uit te vinden de dynamische kracht en de statische kracht.Mede door zijn grote omvang, kunt u geen gebruik maken van de oorspronkelijke schema, moet je je eigen schema om het aantal cellen van het geheugen gebruikt in simulatie verminderen bouwen.

Maar als het geheugen is gebouwd door het geheugen compiler, dan denk ik dat je misschien vinden de macht nummer van het gereedschap.

2 whizkid:

Ik controleerde de Power Compiler handleiding en vond geen specifieke informatie over macht schatting van ontwerpen met geheugen blokken.Wat betreft om. Lib modellen van ze natuurlijk ook gegevens over lekkage geheugen en de interne kracht.Zij kunnen echter niet worden gebruikt voor schakelvermogen schatting.Eigenlijk ben ik geneigd te denken dat de macht Power Compiler rekeningen geheugen's (zowel statische als dynamische) tijdens het ontwerp van de macht's schatting, hoewel ik niets kon vinden over het in Power Compiler handleiding.Dus dit is slechts een schatting en ik moet nog een betrouwbare bron om er zeker over.

2 bg21359:

Het geheugen wordt gegenereerd met het geheugen compiler en de info over macht van het geheugen verbruik is opgenomen in het geheugen datasheet's.Maar mijn probleem is dat ik wil weten hoe de bevoegdheid van het ontwerp's verbruik met geheugen met behulp van Power Compiler schatten.Als het ontwerp bevat geen herinneringen die ik kan gemakkelijk raming van het stroomverbruik met behulp van Power Compiler met de stroom in handleiding.Maar ik ben niet zeker van dat deze stroom geldig is voor de macht schatting van modellen met geheugen blokken.Dus wat ik echt nodig is waarschijnlijk al iemand die ervaring hebben met Power Compiler en kunnen uitleggen mij de details over deze kwestie.

Bedankt voor de antwoorden!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back