Power Divider

T

tshah

Guest
Kan iemand mij vertellen hoe het vermogen van Isolation verzet te kiezen tijdens het ontwerpen Power Divider?

Als de stroom verdeler is onder voorwaarde gekoppeld vervolgens laag wattage weerstand is voldoende als er geen stroom door deze weerstand.

Tenzij het wordt gebruikt als een macht combiner, dan de helft van het vermogen wordt opgenomen in de weerstand en de andere helft wordt geleverd aan de haven som.

Hi yendori,
Kunt u mij uitleggen hoe de weerstand zal worden absorberen half vermogen.
De wederzijdse netwerk en dus is er geen probleem dat ik moet geloven.

Yendori juist is.Bij gebruik als een macht combiner, hangt ervan af of u een spannende even of oneven modus op beide havens.

Wanneer een nog spannend modus, beide takken zijn perfect in balans, geen stroom zal door de weerstand en krijg je de som van beide bevoegdheden op de input.

Wanneer een oneven spannende modus niets komt uit!

Spannende op een vermogen combiner input poort (meestal bij het combineren van twee signalen) is iets tussen: Je kan splitsen in 1 / 2 oneven mode (-6dB) en 1 / 2 zelfs mode (-6dB).De kracht van de twee ingangen zelfs modus combineren, en resulteren in een-3dB verlies bij de ingang met betrekking tot het oorspronkelijke signaal.Wat je natuurlijk herkennen van bij het gebruik van de Wilkinson als een splitter.De rest van de macht wordt opgenomen in de weerstand binnen de Wilkinson combiner.

Het klinkt erg verwarrend voor mij.Kan iemand mij een praktisch voorbeeld met berekening?Stel het is een 1:8 manier macht combiner.

Het is interessant om mij dat de macht divider werkt met modi.Gelieve het aandeel van de paper over modes in macht en divider combiner.
Naar mijn mening zijn beter als we een relatie met fase dan modi.
Wanneer een uit fase signalen worden vervolgens toegepast op combiner de weerstand zal hij mogelijke verschil dat niet het geval is in equi fase te combineren zijn te zien.
Wanneer de weerstand aankondigingen eventuele verschil tussen het dan is het duidelijk dat de macht zal worden afgevoerd.

Nou, laten we vasthouden aan de oorspronkelijke vraag.

"Kan iemand mij vertellen hoe het vermogen van Isolation verzet te kiezen tijdens het ontwerpen Power Divider?"

Uitgaande van een 0 ° 2-weg power splitter.Bij het werken als een splitter, gelijke spanning potentiële verschijnt aan het einde of de weerstand, dus geen stroom is verdwenen.

Bij het werken als een combiner, als je 2 signalen van gelijke amplitude en fase, gelijke spanning potentiële combineren verschijnt aan het einde of de weerstand, dus geen stroom is verdwenen.Dus als elk signaal was 0dBm, zouden ze samen te 3dBm.

Nogmaals, bij het opereren als een combiner, als je 2 signalen combineren op 2 verschillende frequenties, de helft van de macht zal worden opgenomen door de isolatie weerstand.Dit is te wijten aan de 0 ° fase verschuiving van de weerstand en de 180 ° faseverschuiving van de 2 transmissielijnen en de kracht geleverd aan de belasting (input).Vanwege de gelijke verlies door de transmissie lijn en 180 ° faseverschil van de signalen te annuleren op het tegenovergestelde bereiken van de haven isoaltion.

Natuurlijk weet ik niet voor welke toepassing u wilt macht splitter ontwerp voor.Is het alleen gebruikt als een macht splitter?of zal het slechts combineren coherente signalen.Als het kan een combinatie zijn signalen van verschillende frequenties u nodig hebt om het maximale vermogen van de signalen te overwegen.

Ik hou van jou

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back