Poort richting van de MOS transistor in lay-out

J

John Xu

Guest
Hoi,
Ik heb een vraag over het hek richting van de MOS transistor in lay-out.We weten, in de lay-out, voor de afgedekte transistor / het apparaat, worden ze gevraagd om in dezelfde richting te houden matching.Maar voor degenen unneedded transistoren, zijn ze nodig hebben om in dezelfde richting?Plaats ze in verschillende oriëntatie zal opleveren afect het product?Bij voorbaat dank

In de huisartspraktijk de afgedekte instrumenten moeten worden geplaatst in dezelfde orientation.If verschilt de mobiliteit og = f de caarriers veranderingen inturn mobiliteit met betrekking tot de winst, de huidige .... Al deze hoeveelheden zal veranderen.U kan plaatsvinden andere apparaten die de orientatie vereist geen matching in verschillende.

John Xu schreef:

Hoi,

Ik heb een vraag over het hek richting van de MOS transistor in lay-out.
We weten, in de lay-out, voor de afgedekte transistor / het apparaat, worden ze gevraagd om in dezelfde richting te houden matching.
Maar voor degenen unneedded transistoren, zijn ze nodig hebben om in dezelfde richting?
Plaats ze in verschillende oriëntatie zal het product afect rendement?Bij voorbaat dank

Als je praat over horizontale en verticale poly poly dan ... het algemeen houden we het graag veilig en gematched transisitors georiënteerd zijn in dezelfde richting.topologieën van gemeenschappelijk zwaartepunt worden gevolgd.maar in het geval dat u een zeer stabiel proces waarbij de gieterij garandeert een gedegen bouw je kan hebben dat de uitzonderingen is zeldzaam om mijn kennis ... maar het doet gebeurt atleast in digitale of uw core chip op maat ... rendement tradeoffs bestaan. ..

Hoi,

Mijn mening is dat het geen invloed zal hebben niets.Toch nemen voor een ander geval, dat heb je twee groepen van dezelfde transistors, maar de twee groepen moeten niet worden geëvenaard.Het is nog steeds goed om te zetten de transistor in beide groepen in dezelfde richting, omdat het mogelijk het proces engineer proces te optimaliseren om de fabricage beter rendement te halen.

Met vriendelijke groet,
Eng Han
www.eda-utilities.com

[Quote = "Hughes
Apparaten die niet beschikken over bijpassende eisen hoeven niet in dezelfde richting.
BTW, wat zijn onnodige transistoren? [/ Quote]

Hoi, Hughes,
Sorry voor de typo. De "overbodige transistors": de onnodige gematched transistors.

Wat

een of ander proces doesnt mogelijk oriëntatie van transistoren in beide richtingen

maar sommigen zullen mogelijk in alle richtingen dus in verticale en horizontale richting

Voor diepe submicron technologie zoals 65nm of 45nm, in het algemeen slechts een poly (actieve) richting is toegestaan.Maar voor andere niet zo diep submicron technologie, het misschien op OK bij gebruik van 2 poly richting van de niet-kritieke circuits.

Ik denk dat de richting van de poly-up hangt af van de PDK van de Fab dat we hierbij gebruiken ....

verbeter me als ik verkeerd ben ...

Hoi,
De basisregel voor het afstemmen is de oriëntatie, maar we kunnen niet volgen van de oriëntatie voor de hele chip.Maar als je oriëntatie te volgen in de chip, de prestaties van uw chip zal worden, hoe beter (Het voldoet aan wat ontwerper wil), Raadpleeg de ionenimplantatie effecten in Razavi (laatste hoofdstuk).En denk urself wat er gebeurt met andere transistor-functionaliteit als u dont follow geaardheid.
Dank & groet,
Shiva.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back