PN Junction?

Z

zahrein

Guest
Kan iemand mij uitleggen hoe de elektronen stroom in omgekeerde bias en zendt bias in PN junctie diode?

Hoe een uitputting regio krijgt brede wanneer wij omgekeerde bias?
Ik hoop dat iemand me kan uitleggen ...

Hi ...

In omgekeerde vooroordeel, de elektronen uit anode naar kathode (P -> N), terwijl de gaten (positieve bedragen) uit kathode naar anode (N -> P).Dit gebeurt omdat in omgekeerde bias, een grotere spanning is bekabeld naar N,
het aantrekken van elektronen naar buiten, terwijl de minste spanning doet hetzelfde met gaten.Als gevolg daarvan heeft een 'stofzuiger' van vervoerders, in het midden-zone,
de zogenaamde 'uitputting regio'.

In de andere kant, als een forward bias is bedraad, de grotere spanning op de anode trekt elektronen uit kathode, terwijl de minste spanning in kathode attracs gaten.Er is een stabiele huidige anode -> kathode (P -> N)

De negatieve levering repels de vrije elektronen in de geleiding band tussen het knooppunt verlaten van de N-laag meer positief.Dit betekent dat de potentiële eigenlijk tegen het vooroordeel spanning.Maar wanneer je de polariteit van het overeenkomt het de polariteit van de toegepaste spanning.Als je zou kunnen meten van de splitsing, u zou vinden dat het eigenlijk tegen de batterij.

Je weet al deze dingen, maar ik denk dat
doesnt gekwetst te herzien.

De PN junctie diode heeft drie regio's van belang.De P gedoopte kant, de N-gedoteerde kant en de PN kruising.Aangezien de massa van het proton is 1000x dan die van het elektron, het elektron zal in bijna alle situaties is de drager van last of zender of charge.Dit
isnt daadwerkelijk het geval omdat protonen dont verplaatsen, maar gaten of vrije ruimtes in de buitenverpakking meest covalente binding regelen zelf shuffle langs een last of het tegenovergestelde waar is het ontbreken van een (of een verzameling van betaling)

Anyways als een positieve lading wordt toegepast op de P-terminal, ionisatie of polarisatie zal optreden.Betekenis elektronen in de P-type zal willen verspreiden naar de positieve lading en een positieve kosten of gaten willen diffuse de andere kant (dat is de richting van de kruising PN).Met een collectie van gaten of de vervoerders als we noemen ze langs de PN knooppunt op de P-type kant, we hebben nu een grotere concentratie van de vervoerders in deze regio.dan de oorspronkelijk gedoopte concentratie.Evenzo is het hetzelfde soort mechanisme is die zich op de N-type kant.Dat is elektronen zal ophopen langs de PN knooppunt op de N-type kant.Dit heet de accumulatie regio.Als u al opgevallen havent ene kant, - andere kant = capacitieve of specifiek de PN junctie capaciteit in dit voorbeeld.

Evenals de kosten stapelen zich op in deze regio, de capaciteit toeneemt.En als de spanning toeneemt langs de P-type terminal een inversie laag wordt gecreëerd langs de PN kruising.Wanneer de spanning bereikt een hoog genoeg potentieel om de elektronen van de energie te steken PN kruising.Deze energie of spanning is gerelateerd aan een heleboel dingen zoals bandgap energie, kruispunt capacitieve, doping concentraties, temperatuur, enz. Maar meestal is het ongeveer 0,6
tot 0,7 volt.Op dit spanningsniveau de diode is overwogen, forward bevooroordeeld, of het voeren.

Wanneer omgekeerd vertekend een normale diode niet uitvoeren, tenzij het gaat om een uitsplitsing diode die werkzaam is in de verdeling regio, die een hoog genoeg negatieve spanning of vooringenomenheid waarmee omgekeerde huidige stromen.
Als de spanning toeneemt,
draagstof concentraties en zal geleiding in een soortgelijke wijze als forward bias voor geleiding optreden.Meestal zie je niet dezelfde IV (stroom-spanning)
van de kenmerken in omgekeerde bias als u vooruit bias.Normaal gesproken is er een kleine omgekeerde lekstroom genaamd Irs omgekeerde huidige verzadiging.

Reverse bias dioden staan bekend als Zener-diodes.

De meeste van wat ik net getypt lijkt rechts maar ik havent gebeurt dit spul al jaren dus een goede kans er is iets mis hier.Ik kan zelfs flip-flopte de P en N regio's.Maar in het algemeen is dit een goed ideaal hoe dioden werk, en sinds transistoren werken op dezelfde principes van de PN junctie diode, dit moet je een idee geven van hoe transistoren werken, die iets terug terug PN kruispunten.

Succes en eventuele correcties moeten worden aangebracht iemand doe dat dan.

Kan enkele instantie mij helpen bij het begrijpen van het effect van concentratie op de PN junctie breken.Eigenlijk wil ik weten wat de gevolgen van conc.op de waarde van de spanning breken.
Zoals ik heb P / N diode.Dus ik deze P / N vervolgens hoe mijn breken spanning gaat gedragen.Bovendien wat er gebeurt met de omgekeerde verzadiging huidige waarde.zal het verhogen of verlagen.

Ik
ben niet 100% zeker op deze, meer op 50-50.

Een verhoging van de vervoerder concentratie op de N-zijde (N ) zal de aanwezigheid van verdeling.Uitsplitsing is de werking van de diode in omgekeerde polariteit, dat de huidige stroom.Voor reverse huidige of lopende dat voortvloeit uit N tot en met P of in dit geval N aan P.

Wij zijn het beschrijven van een Zener diode, een specailized diode die opereert in omgekeerde bias.Een diode die de kenmerken van een constante spanningsval en een extreem hoge huidige gewin.Dus ik denk dat een toename van de N (N ) of eventueel P-invloed zou hebben op zowel de verdeling van de spanning en de omgekeerde stroom.Een hogere N of P-, zou afnemen verdeling spanning (afname zoals in minder van een negatieve bias) en de stijging omgekeerde huidige verzadiging.Ik denk niet dat vervoerder concentratie heeft veel invloed op de huidige verdeling omgekeerde.

http://www.patchn.com/2a.jpg

Zoals ik eerder zei, ik
ben niet zeker.U kunt het beste Google, boeken, en een nuttige hoogleraar.Wat vindt u van ons geplaatst.

Zelfs als je niet van toepassing op alle bias PN splitsing, de uitputting regio zal nog steeds bestaan, als gevolg van het dynamische evenwicht van P-en N-si si.

Ik heb dat met een stijging in de concentratie van de uitsplitsing spanning van de P / N juntion afneemt (Ik bedoelde B. Streetman voor dit), maar niet weet hoe de lekstroom kan variëren.

Ik denk dat het zal ook toenemen, coz van toename van de concentratie van doping

Munib schreef:

Ik denk dat het zal ook toenemen, coz van toename van de concentratie van doping

Besluiten van "Micro-elektronische schakelingen" door Sedra / Smith:

Zener verdeling doet zich voor wanneer het elektrisch veld in de regio uitputting verhoogt tot een punt waar het kan breken covalente bindingen en genereren elektron-gat paren.De elektronen worden geveegd aan de N-zijde en gaatjes aan de P kant.Deze elektronen en gaten constitue een omgekeerde huidige in de kruising die de omgekeerde verdeling huidige.

Uit dit citaat, probeer denkbaar indien de concentratie voor doping is hoger, wat er gaat gebeuren dan?

Hoi.

De kritische (of drempel) elektrisch veld om de lawine verdeling kan worden gemodelleerd als een constante.Als de concentratie in de buurt van doping tjunction wordt verhoogd, zoals beschreven in de wet Gauss, de uitputting laag breedte wordt smaller voor een bepaalde omgekeerde bias spanning.Zo is het elektrisch veld stroomt via de kruising zullen worden groter, waardoor de decreasement lawine verdeling van de spanning.Maar, kan worden opgemerkt dat de gebreken, dwz de vallen worden verhoogd als de doping niveau is toegenomen,
hetgeen zal leiden tot het increasement van het omgekeerde huidige verzadiging gemeten in het experiment.

Bye ~ ~

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back