Pls verduidelijken concept van de drager herstel op ontvanger keten

M

maolh

Guest
Hallo allemaal, Mijn toepassing is een satelliet ontvanger met slechts een kanaal (niet multi-channel toepassing). Bitsnelheid van digitale boodschap is 400bps. De specificatie zegt: "De gegevens zijn biphase-L of Manchester gecodeerde De vervoerder is fase-gemoduleerd positieve en negatieve 0,8 + / -0.025 radialen piek, gerelateerd aan een ongemoduleerde draaggolf.." Kunt u deze modulatie classificeren voor mij? Het is BPSK (ik denk het niet), gedeeltelijke QPSK, CPM, of PAM, of iets anders? De specificatie geeft mij de indruk dat de drager is direct digitaal wordt gemoduleerd door digitale boodschap zonder enige impulsvormend, bent u het eens met mij? Ik heb ook wat verwarring over het begrip drager herstel. Pls laat ik de volgende vragen te stellen om duidelijk te maken voor mij: 1. Voor mijn aanvraag, moet ik implementeren drager herstel naar signaal te demoduleren waarom? 2. Carrier herstel en drager synchronisatie hetzelfde zijn, toch? 3. Welk stadium is de drager herstel bereikt? RF, IF, of baseband, of behoeften worden gedaan op alle drie de fasen? 4. Er is geen preambule CW in mijn aanvraag echter de zender sturen altijd HDLC lijst beginnend met "7E" in hex. De maxium bericht framelengte (met inbegrip van "7E") is 200bits. Hoe kan de drager herstel worden gedaan voor deze zaak? Dank u voor uw geduld om te lezen. Ik waardeer alle opmerkingen en antwoorden.

Nou, het is BPSK want het is "binary" (dat wil zeggen twee fasen). Maar meestal BPSK is + / - Π radialen! Met slechts + / - 0,8 radialen, zal het eruitzien alsof het is een 4PSK, maar alleen met behulp van 2 van de 4 fase staten. Dit, couse, maakt het moeilijker op te sporen van de bits, dus je moet de prestaties als het gaat om een ​​4PSK (of 4 QAM als je dat liever) systeem. Het enige voordeel over de volledige 4PSK systeem is dat de modulatie traject niet gaan door de oorsprong, zodat de eindversterker op de satelliet niet moeten werken zoveel signaalomhullende piek. Anders, ik weet niet waarom ze dingen doen op deze manier! Ja, zult u aan de vervoerder terug te winnen voor uw demod.

Synchronisatie concepten: Carrier Recovery - de demodulator moet een signaal in fase zijnde met de vervoerder. Ex: s (t) * cos (wc * t) -> demoduleren met gegenereerd drager (niet uit de methode zoals verkrijgen) gc (t) = cos (wc * t + fase) Als s (t) * cos (wc * t) * cos (wc * t + fase) = s (t) * [cos (wc * t) ^ 2 * cos (fase) - sen (2wc * t) * sen (fase)] Als fase = 0 dan SNR bij binnenkomst van Digital besluit maximaal is. Klok herstel - de digitale besluit moet een signaal naar het digitale signaal proeven in discrete tijd evenementen om BER te minimaliseren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back