pls uitleggen dit circuit voor mij

R

roronoa

Guest
de belangrijkste zorg post ik dit circuit is dat ik wil begrijpen hoe de output van het circuit kan worden weergegeven als een golfvorm (sinus of blokgolf is niet mijn zorg) met een positieve en negatieve cyclus.

Wat is de belangrijkste factor of proces dat de productie van de de 555 timer die aa vierkante golf die veranderen van 0-12V uit te komen met een golfvorm gemaakt dat heeft positieve en negatieve cyclus bij de secundaire zijde van de transformator?

hoe dit gebeuren? en waarom?

is het doel van de LC-circuit te gebruiken om de squarewave vorm van een sinus en heeft niets te maken met de positieve en negatieve cyclus ding?

Bedankt voor de beantwoording
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Transformers werk door het induceren van een spanning in hun secundaire wikkeling als de magnetische flux in de kern verandert.De 555 en bestuurder wordt opgeladen en ontladen van de condensator in de primaire wikkeling die de flux verandering veroorzaakt.De huidige richting verandert tijdens het laden en ontladen en daarom produceert zowel positieve als negatieve schommelingen in de output.

Dat is de eenvoudige versie van het antwoord toch.

Brian.

De waarde van de spoel is veel te klein voor het filteren van het plein-golf in een lage frequentie sinus-golf.

Het circuit heeft zoveel spanning verliezen die de uitgangsspanning is veel te laag wanneer geladen en is veel te hoog zonder belasting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back