pls hulp nodig met een c programmering uitgang ADC naar 7-segment

K

kudepadi

Guest
Jongens, moet helpen met mijn project.Ik ben van plan om te lezen van de output van mijn ADC en output de waarde op een 7-segment LED display.De analoge ingang
ik gebruik is een DC 5V bron.Ik wil om de spanning van waarde op de 7-segment (dwz 1v = 1, 2V = 2 ...).Ik gebruik een pic16f877A met Vdd (5V) als referentie.Ik
heb geprobeerd het gebruik van 'als' en' anders als' maar ik ben alleen in geslaagd om elkaar'0 'en'1' (spanning onder 0.7v displays 0 terwijl iets meer dan dat is alleen 1).Hier is mijn broncode ..unsigned int temp;
void main ()(ADCON1 = 0x80;ADCON0 = 0x85;TRISA = 0xFF;TRISB = 0;do (temp = Adc_Read (0);schakelaar (temp) (if (temp <0x8F) PORTB = 0x3F;anders als (0x90 <temp <0x15c) PORTB = 0x06;anders als (0x15D <temp <0x229) PORTB = 0x5B;anders als (0x230 <temp <0x2F6) PORTB = 0x4F;anders als (0x2F7 <temp <0x3C2) PORTB = 0x66;anders PORTB = 0x6D;)while (1);
)
programmering is gedaan met behulp van mikroC.Ik gebruik bereik (xx <temp <jj) voor de ADC-waarde om de 7-segment aan te tonen een stabiel scherm.Hulp zou zeer gewaardeerd.

 
"123456" to nie tylko ciąg liczb pierwszych. Okazuje się, że to jedno z najczęściej używanych haseł w sieci. Specjaliści od bezpieczeństwa biją na alarm - większość internautów nie zdaje sobie sprawy, że dostęp do ich konta bankowego, serwisów społecznościowych i skrzynek mailowych jest zagrożony.

Read more...
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top