Plotten Ve terwijl het vegen van L van de boom

S

salma shabayek

Guest
Ik heb geprobeerd het plotten van Ve, terwijl vegen L van de boom bij het klikken op het resultaat browser, maar het lijkt constant het noch te verhogen, noch verlagen .. ik wil ook de bochten als er sprake is halo-doping of niet, maar het blijft een constante ... dus iedereen heeft enig idee hoe kan ik dit oplossen?

Wat simulator gebruikt u? In HSPICE gebruik ik meestal de lengte om een ​​parameter te zijn. Dan kunt u vegen de lengte. mn dn gn sn miljard NMOS L = L1 W = W1 M = 1. param L1 = 0.2u W1 = 2U. sonde VTH = par ('LV9 (min)')

Er zijn verschillende normen om de VTH van een MOSFET te schatten. Wat is uw keuze? HSPICE simulatie resultaat is gewoon de standaard. Of u kunt meten van de iv-curve.

[Quote = Salma shabayek] Ik heb geprobeerd het plotten van Ve, terwijl vegen L van de boom bij het klikken op het resultaat browser, maar het lijkt een constante te noch stijgen noch dalen [/quote] welke map krijg je VTH vandaan? al is het van modelParameter-info dan krijgt u dus een `vtho` die nominale VTH voor het model. Ik heb geprobeerd met NMOS transistor, Vg = Vd = VDD, Vs = 0, maakte een variabele lengte en deed dc sweep op die variabel van lmin tot lmax, plot van resultaten die browser-> dc-dc-> T0/vth en zag verandering in VTH met l. om dit te doen moet je dc op punt te redden en een lijn, zoals 'save * sigtype = all' een include-bestand te hebben.

hallo, ik doe de simulatie als u gegeven, maar ik kan niet begrijpen de laatste regel "een regel als 'save * sigtype = all' een include bestand", Kunt u uitleggen hoe u in het spectrum? Hartelijk dank! [Quote = oermens] [quote = Salma shabayek] Ik heb geprobeerd het plotten van Ve, terwijl vegen L van de boom bij het klikken op het resultaat browser, maar het lijkt een constante te noch stijgen noch dalen [/quote] welke map krijg je VTH vandaan? al is het van modelParameter-info dan krijgt u dus een `vtho` die nominale VTH voor het model. Ik heb geprobeerd met NMOS transistor, Vg = Vd = VDD, Vs = 0, maakte een variabele lengte en deed dc sweep op die variabel van lmin tot lmax, plot van resultaten die browser-> dc-dc-> T0/vth en zag verandering in VTH met l. om dit te doen moet je dc op punt te redden en een lijn, zoals zijn 'save * sigtype = all' een include-bestand. [/quote]

maak een bestand, ik noem die van mij saveop.scs, en voeg die regel het en sla het ergens handig. Toen heb ik voegde eraan toe dat bestand na mijn model bestand in ade-> setup-> model bestand.

oermens, wat doet de opdracht die u vermeld doen in vergelijking met de save M0: oppoint commando?

van € CDS_TOP_DIR / MMSIM / doc / spectreuser / spectreuser.pdf
save * sigtype = alle Hiermee slaat u alle knooppunt spanningen, subcircuit terminal stromingen en alle beschikbare informatie over het apparaat inclusief terminal stromingen en werkpunt parameters.
om wat voor reden save *: oppoint werkte niet voor mij, zou ik expliciet zetten bijvoorbeeld namen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back