plotten in Matlab, waarom doet ze het?

A

andrew257

Guest
Hi All,

Ik heb problemen met het begrijpen waarom mijn percelen in Matlab op zoek bent naar de manier waarop ze kijken.

Zo ben ik plotten 3 sinusgolven met 3 verschillende frequenties en amplitudes.
Ik ben dan bemonstering van de 3 golven op een bepaalde frequentie en op een gegeven aantal monsters.

Vervolgens heb ik de plot 3 golven versus steekproef.Dit werkt prima en alles is zichtbaar en duidelijk.

Maar wanneer ik naar de 3 golven versus tijd plot in plaats van de steekproef van de golven worden vervormd en driehoekige willen.Is er een reden voor?i aangenomen wanneer het monster en de tijd gelijk waren in hetzelfde punt in de tijd (dus na 200 monsters is deze gelijk aan 1 seconde, dus toont een perceel na 200 monsters of 1 seconde zou precies hetzelfde uitzien??

am i missing something here?

Bedankt

Andy

de code die ik gebruik is als volgt

fs = 1E3; f = [100, 200, 400], n = 0:1000;
a = [1,2,3,];
s = sin (f / fs * n * 2 * pi);
plot (n, s)

of voor de tijd mij ook
t = n / fs
plot (t, s)

hoi

de 2 percelen die u in uw code moeten kijken hetzelfde afgezien van de X-as, kunt u oplossen van uw probleem het verhogen van de waarde van F

Als u deze info is nuttig klik denken over "heeft mij geholpen" voor de statistiek

Sal

Hoi Sal,

Bedankt voor de antwoorden, kunt u uitleggen waarom ze anders zijn wanneer uitgezet uitgesproken tegen de x-as?

Ze zijn beide hetzelfde punt in de tijd in mijn hoofd dus moet hetzelfde uitzien?U bent juist als ik verhogen Fs de golven hetzelfde, maar i dont begrijpen waarom lijken.

Bedankt

Andy

Hi Andrew,

In de eerste plot u uitgezet 'vs n' 's' waar 'n' 0:1000 en voor elk 'n' en voor elke elke
'n' => 's' betekent u zijn 1000 's' waarden en 1000 'n' waarden.

dus even ur met meer monsters.

In het tweede geval u uitgezet 'vs t' 's', maar de berekening van ur s met 'n' en t wordt variërend van 1e-3-1 slechts wil zeggen dat slechts twee exemplaren beschikbaar ( 's' voor t = 0 en t = 1)

hier u zijn 1000 's' waarden, maar slechts twee waarden 't' geschikt voor 's' dus 0 en 1.

Ik denk dat ur twijfel duidelijk van deze tijd.

Als er een fout correct me.

Groeten,
Goud

Hi again

De reden waarom zie je de sinus golven duidelijk wanneer u aanwas FS is vanwege de "bemonstering stelling", volgens het u hoeft alleen maar het dubbele van de frequentie van de sinus, Maar als je dit sine grondstuk met 2 punten per golf, u wont sine.unless je ziet een toename van het aantal monsters per puls, en dat is wat je doen als increment fs.

als je het moeilijk te begrijpen, beveel ik het lezen van de bemonstering stelling die kunnen worden in veel boeken en sites op het internet.

Sal

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back