PLL design - begeleiding nodig.

M

mhtplsh

Guest
Ik ben het ontwerpen van FM-zender 88 ~ 108Mhz met PLL.
Dit zal hv ,5 Mhz stappen.
Gebruik MC145151-2.& MC 12073P enkele modulus prescaler.
Datasheet van MC145151-2 bijgaande.
Ik heb dit oude IC's van een vriend.
Met behulp van 4 MHz kristal op pin niet.26-27 vervolgens delen door 512 met referentie adres input.Vandaar de verwijzing freq.worden 7.8125Khz.
Prescaler verdeelt worden door 64-MC 12073P.
De voedingsspanning wordt 5V DC volledig gestabiliseerd.
Nu ben ik bij het ontwerpen van stucked low pass filter ontwerp.Ik ga opamp gebruiken als op pagina 18 als 4.1C.
Dit is zeer belangrijk onderdeel van het ontwerp.Vandaar begeleiding nodig in de materie.
Dit is mijn eerste PLL-project.

welk type van VCO beter zal zijn.
Ik denk aan het gebruik Varactor gebaseerd VCO.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Voordat u een duik nemen in het ontwerp-filter, moet u uitzoeken hoe u bent van plan doet de FM-modulatie, zoals de verschillende benaderingen uw lus ontwerp van invloed kunnen zijn.

Waarom koos u voor 7,8 kHz de vergelijking frequentie?Je kan beter worden bediend met behulp van 500 kHz als referentie-frequentie.Dit zal referentie sporen buiten de modulatie bereik.

Dave

Ik wil hv ,5 mhz stappen.In de referentieprijs adres code kloof waarden 8 r, 128, 256 & 512 enzovoort.Als ik 8 selecteert vervolgens de referentie frequentie zal worden 500kHz.
Dan ga ik gebruiken om te delen door 64 prescaler.Mijn minimale frequentie is 88 MHz.dus delen door 64 eindigen met 1,375 en vervolgens de N teller zal komen op zijn plaats.delen 1.375mhz door ,5 MHz zal worden 2,75 tellen.hoe dit te doen als minimum teller 1.
dus volgende stap is het selecteren van goede referentieprijs addrese verdelen.Vandaar dat ik geselecteerd 512.Hier is de referentieprijs frequentie is 7.8125 met 4 MHz als crytal frequentie.
Nu delen 88 MHz ~ 108MHz met 7,8125 bij het tellen wordt 11264 ~ 13824.Nu delen met 64 prescaler blijft 176 ~ 216.Dit betekent dat iedere telling zal zijn voor 500kHz stap.gemakkelijk te doen.

Je moet voorzichtig met dit soort dingen.De / - momentane frequentie afwijking, na deling door N, moet worden <<2Π.Anders de lus gaat moeren.U hebt waarschijnlijk te delen door iets als 2000 te voldoen aan dat criterium.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back