PLC STL, Java

7

7rots51

Guest
PLC's graag als Siemens S7 gebruik STL taal die zeer vergelijkbaar zijn met de montage van controleurs langauge deze methode van programmeren is zeer laag niveau en de gebruiker moet het beheer van vele dingen, waarom de fabrikant geen gebruik maakt van een alternatief als JAVA als taal voor het ontwikkelen en uitvoeren van programma's in PLC's dat is meer beter dan STL?

Ik heb programmering PLC: s op school en ik denk dat de code is echt lelijk, ik zou liever een "echte" programmeertaal.

Misschien hebben ze denk niet dat de eindgebruikers worden gebruikt om programmeertalen als Java ...

/ Johan

Een PLC is meestal gebaseerd op een 'eenvoudige' microcontroller (zoals een 8051) en heeft een beperkte geheugencapaciteit.
Dit, en omdat de veiligheid verband houdende kwesties Ik denk dat (een 'echte' programmeertaal zou vereisen een uitgebreide compiler, die mogelijk zou kunnen indienen compiler fouten) maakt het gebruik van een zeer 'basic' taal een goede keuze.Elke 'fout' is het resultaat van een programmeurs fout, en niet van de compiler.

maar STL is lelijk langauge en is geschikt voor technici met weinig kennis van programmeren, maar met een zeer complexe taken zoals tegenwoordig als fuzzy logic-controle en vele andere complexe taken en algoritmen, is het beter de verkopers voeg een alternatief voor STL, LAD, FBD.

Talen zoals JAVA, zoals real-time en anderen (of eenvoudiger versie van Java zonder enige OOP aspecten) is een goed alternatief.

Als compilers fouten die niet worden gebruikt voor real-time hebben, waarom gebruiken we veel C / C compilers in embedded systemen voor kritische taken?

Ik denk dat we op hoog niveau gebruik langauges voor PLC (als een nieuwe functie)

de PLC's zijn oorspronkelijk ontworpen voor ingenieurs in de industrie, die mensen meer vertrouwd zijn met het productieproces dan programmeertaal, zodat de ladder programmeertaal is beter voor hen te begrijpen en uit te voeren logica controle, maar nu, naast de logische controle, meer geavanceerde controle algoritmen zijn nodig voor het project, is het een kleine moeite om zelfs maar een eenvoudig algoritme met behulp van deze laag niveau taal te voeren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back