Plaatsing van Compensatie Zero

C

captab

Guest
Hoi,

Ik ben bezig met piekstroom Mode Buck converter.Without Fout Versterker, zal het systeem hebben een stok vanwege Rload * Rekenkamer en zal er nul overeenkomt met Resr * Cout.Now indien voeg een fout
Amp. met RC in serie met Cc op het OPAMP uitgang, ik krijg nog steeds dezelfde paal en nul met Fout Versterker pool / nul annulering elke other.Now doet dit Fout Amp comepnsation nul enig effect heeft op de productie Spanning afwikkelen en zo ja, hoe ver kan ik het?

Thanks & Regards,
Captab

Principieel kan de nul zal zijn dan de paal.Dus je fout amp transfer functie zal een gedeelte van de helling 0 dB / dec tussen hen (plat).Plaats dat gedeelte waar u wilt dat de crossover-frequentie te zijn.Dan is de stok en de nul van de fout amp moeten symmetrisch ten opzichte van de crossover-frequentie wanneer afgeplot inloggen op papier.

Thanks.Does de omzetter wordt onstabiel als de nul wordt geduwd dan de resonent frequentie van de omvormer?

Ik neem je boven de crossover-frequentie.Als u dat doet, dan ja, er is een mogelijkheid de converter zal schommelen, maar het hangt allemaal af van de winst-fase.Hoe dan ook, met de nul boven het crossover, zal u een schending van de eisen voor stabiliteit, te weten de Bode plot voor winst moet kruis op-20dB / december

Als u op de nul-up,
kunt u op cross-40dB / decemberDaarom is het aanbevolen dat de paal en nul worden geplaatst symmetrisch over de corssover frequentie: omdat de fout amp winnen is plat 0dB/dec tussen de nul en de paal, terwijl de omzetter zelf heeft een-20dB / dec helling er,
als gevolg aan de Rl * Co paal, de ESR nul wordt hoger.Dus de totale helling rond de crossover-frequentie is dan-20dB / dec, als dat nodig is.

Nee, ik heb het over de frequentie die overeenkomt met 1/sqrtLC.Kan de nul worden geduwd dan deze frequentie?.In de macro mdel, voor de transiënte lopen, ben ik het vinden dat de omvormer wordt onstabiel als de compensatie nul wordt geduwd boven de resonante frequentie van de macht stage.The compensatie wordt gedaan door het toevoegen van de serie "Rc Cc" op OPAMP uitgang . Nogmaals, denkt de afwikkeling van de uitgangsspanning voor stap resposne heeft anyhting te doen met deze nul plaatsing?

Nou, ik ben niet goed in de simulatie, maar aangezien u gebruik maakt van de huidige mode controle, de inductor moeten "verdwijnen" van het kleine-signaal analyse.Daarom is er geen 1 / √ LC frequentie, dus niets te betreffen de nul is.
Ik weet niet waarom de simulator laat zien dat instabiliteit, tenzij het is erg slim en eigenlijk analyses van het effect van opamp verzadiging, enz.

De AC-analyse is verricht door de afsluiting van de huidige lus en vervolgens het openen van de lus op het Fout Versterker output.With dit, toen ik geduwd de compensatie nul weg (twee keer zo 1/sqrtLC), door decireaing Cc waarde (idee is om op chip cap realisatie), de fase-marge daalt tot 50 degrees.I hoop dat dit methoda van analyse is fine.Now voor dezelfde waarde van CC, toen ik open de lus na de modulator, zodat zowel de lussen zijn open op hetzelfde tijdstip, Ik zie dat fase druppels onder nul voordat UGB.Op UGB, de fase marge 45-50 degrees.So heb ik nodig om te voldoen aan zowel de AC analsyis criteria?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back