pl2303 Voltage niveau ..

K

kasamiko

Guest
Hoi,
Wil alleen weten of de spanning niveau op de uitgang pin van pl2303 zijn van wat voor soort?
TTL, RS232 enz..
BR

Aan de ene kant het USB v1.1 (0), in de andere haven is het de RS232 seriële interface.
Groeten,
IanP
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

het niveau is min of meer TTL, afhankelijk van de voedingsspanning bij VDD_232.Van de datasheet:
Quote:

VDD_232:

RS-232 VDD.
De RS-232 output signalen (Pin 1 ~ Pin 3) zijn

Geschikt voor 5V, 3.3V of 3V operatie.
VDD_232 worden

aangesloten op hetzelfde energieniveau van de RS-232 interface.

(De RS-232 input signalen zijn altijd 3V ~ 5V tolerant.)

Zal de output van pl2303 kunnen rijden de FBUS TX / RX pinnen van Nokia-telefoons rechtstreeks, zonder addional level converter?

Dit is wat ik denk over ..

USB-poort ---> pl2303 ---> FBUS (TX / RX) van Nokia Phone

Momenteel in het gebruik van deze setup ..

Serial Port (COM1) ---> MAX232 ---> FBUS (TX / RX) van Nokia Phone

Is dit mogelijk?

rhonn

zonder garantie, maar ik denk dat het mogelijk is.Logica van het signaal juist is en het niveau van het signaal kan worden aangepast door het verstrekken van 3V aan de VDD_232 pin.Dit komt overeen met de spanning van de FBUS (RX / TX).
Helaas is de pl2303 datasheet geeft geen details over de maximale stroom voor de output lijnen (TX, enz.), dus ik zou controleer de spanning niveaus, indien de Nokia is aangesloten ...

Ook dit Prolific-chip wordt vaak gebruikt in een dergelijke adapter ontwerpen.Mik

VDD_232 is pin # 4, kan ik direct aansluiten op VDD_3V3, pin # 17?
Thanks ..

rhonn

Ik weet niet over dat als de datasheet geeft geen informatie over de 3.3V levering USB.Maar ik neem aan dat er alleen een condensator moet zijn (100n?) Op pin 17.Dus de veilige manier zou een kleine 3.3V voltage regulator.Maar je kunt ook zou kunnen vragen steun Prolific's over dit ....Mik

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back