Pin en Netlist Probleem, IC Station, Calibre PEX

S

seen25

Guest
Ik maak een LVS te controleren en het blijkt OK maar als ik probeer te winnen (PEX) het niet havens exract in de subckt in de netlist.pex bestand.
bij PEX-venster geeft deze fout
"WAARSCHUWING: niet in staat om u een kaart voor haven-A op de sjabloon voor cel ZERODETECT"
A niet zal worden overgedragen van de cel.
"WAARSCHUWING: niet in staat om u een kaart voor haven-B op de sjabloon voor cel ZERODETECT"
B zal NIET worden geporteerd van de cel.dus ik kan het niet simuleren, maakte ik de havens via "Make Port" commando en noemde ze als in schema's,,
ze waren bidirectioneel, kan dit het probleem?
of wat anders kan verkeerd zijn?

Hallo seen25,

Ik heb ook aan dit soort vragen eerder.Misschien is de bidirectionele poort niet kan worden herkend.Je kunt een proberen ze te veranderen met een directionele poort.

Kan nuttig zijn.

Bedankt.

dank winderig, maar het niet uit te werken,

omdat ik denk dat het net aangesloten op poort "myporta" moeten netto naam "/ myporta"

een ander punt, ik heb twee havens, zeggen port1, port2
ze zijn niet met elkaar verbonden noch in schematische noch in de lay-out, maar in de lay-out zie ik de netten aangesloten op hen hebben dezelfde netto-namen (zeg netto 101), dit vreemde is, toen ik al verwijderd van de netto-101 van een pad, en maak het een nieuw net, (zeg netto 102) dit keer korte checker vindt shorts (in actieve contacten zeggen NETTEN 101 & 102, hoewel ik een wijziging van hun netto-namen) al is er geen fysieke verbinding tussen hen,
Ik verwijderde deze vervolgens contact op met het geven van korte fout, korte opnieuw gecontroleerd, geen probleem.

en weer trekken ze (zonder het kopiëren van andere contacten om hetzelfde probleem te voorkomen)
geven weer enkele korte problemen.
en LVS geeft nog steeds OKToegevoegd na 47 minuten:OK ik een nieuwe lay-out en schematische met inbegrip van VDD en GND-poorten opgesteld, werkte het dit keer
het is vreemd als een of andere manier het probleem was macht pinnen, als ik mij niet correct is, bijvoorbeeld in grote ontwerpen met cadans bereid ik me afzonderlijke blokken zonder stroom pennen, creëren cel uitzicht vanaf lay-outs vervolgens plattegrond en route hen, nu lijkt het IC-station niet zoals een voorbeeld functie voor lay-out cellen, corrigeer me als im verkeerd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back