PIFA (Inverted Planar Antenna F)

R

rvargo

Guest
Hoi,

Met een PIFA, kunt u gebruik maken van een vlakke omgekeerde F structuur (de 3-dimensionale structuur), of u kunt uitvoeren met behulp van PCB sporen.Zijn er pro's en contra's van beide structuren?Of ze hebben beide dezelfde prestaties?

Voor mij lijkt dat de PCB-trace zou de ideale oplossing.Het is gewoon een spoor PCB's, dus het kost in wezen niets.De planaire versie lijkt ingewikkelder.Is de vlakke versie bieden betere prestaties (beter straling patronen, meer efficiëntie, enz.)?

Dank je.

Eigenlijk de namen zijn verschillend.Een daarvan is PIFA (Inverted Planar Antenna F), en de andere is IFA.
Vergelijk IFA, PIFA heeft minder straling door de richting van de massaplaat (wat een voordeel is in mobiele telefoons, het verminderen van SAR), en heeft ook iets hoger te krijgen in zowel verticale als horizontale polarisatie (een ander voordeel voor mobiele telefoons).

Bedankt voor de reactie.Voor mij, ik hou van de eenvoud van een PCB sporen.Ik zou ook graag willen hebben als omni-directionele van een patroon mogelijk.Zijn er grote negatieven met behulp van een IFA?

Ook, hoe ver gaat een IFA moeten worden uit andere onderdelen op een printplaat?(Mijn bezorgdheid dat de componenten verstoring van de prestaties van de antenne, en ook de antenne inducerende ruis op de componenten)

Voor IFA als de grond onder de voorwaarde lengte actieve element is ongeveer λ / 4, de omni-directionele antenne van de boete is voor de meeste toepassingen.

Als de grond-vlak is langer dan λ / 4 het patroon geworden multi-gelobde, en als de grond is veel kleiner dan λ / 4 van de tuning van essentieel belang geworden.

Om dit te doen geen afbreuk aan de prestaties van de IFA-onderdelen moeten worden geplaatst op een afstand van het actieve element, groter dan de afstand tussen de actieve element en op de grond.

Quote:

Als de grond-vlak is langer dan λ / 4 het patroon geworden multi-gelobde

Om kleinere massaplaat is altijd makkelijker maken dan groter.
Doe wat stekken, maar simuleren of de maatregel in dezelfde tijd de antenne patroon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back