PIC18F4520 & mikroC & 16x2 LCD-scherm

L

Linspire

Guest
Hi guys, ik ben heb proberen de uitvoering van de code van mikroC voorbeeld: LCD-scherm. Ik zie het LCD-scherm gewoon eerste rij zien met een zwarte stip niets anders, net als zonder programmeren in. De schakeling verbinding wordt Idem als voorbeeld toont schematisch de bibliotheek LCD diagram. Elk van jullie kan mij helpen? Ik ben nieuw in mikroC. Deze doelstelling is voor mijn opdracht project. Met vriendelijke groet, Linspire

Dit lijkt een initialisatie probleem. Controleer de initialisatie.

Dit lijkt een initialisatie probleem. Controleer initialisatie
Hoi, ik hier post mijn code die hieronder te zien: / / Lcd pinout instellingen SBIT LCD_RS op RB4_bit; SBIT LCD_EN op RB5_bit; SBIT LCD_D7 op RB3_bit; SBIT LCD_D6 op RB2_bit; SBIT LCD_D5 op RB1_bit; SBIT LCD_D4. op RB0_bit; / / Pin richting SBIT LCD_RS_Direction op TRISB4_bit; SBIT LCD_EN_Direction op TRISB5_bit; SBIT LCD_D7_Direction op TRISB3_bit; SBIT LCD_D6_Direction op TRISB2_bit; SBIT LCD_D5_Direction op TRISB1_bit; SBIT LCD_D4_Direction op TRISB0_bit; void main () {Lcd_Init (); Lcd_Out (1, 1, "Hallo!");}

Je hoeft niet te hebben uitgeschakeld de andere randapparatuur op PORTB. Referentie PIC18F2420/2520/4420/4520 Data Sheet, pg 108, paragraaf 10.2 PORTB, TRISB en LATB Registers [URL = "http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/39631E.pdf"] PIC18F2420/2520 / 4420/4520 Data Sheet [/URL]
Opmerking: Op een power-on reset, worden RB geconfigureerd als analoge ingangen standaard en gelezen als '0 '; RB zijn geconfigureerd als digitale ingangen . Door het programmeren van de configuratie bit, PBADEN, zal RB alternatief worden geconfigureerd als digitale ingangen op POR.
Voor het initialiseren van PORTB voor het LCD-interface, moet u deze initialiseren de PORTB pinnen gebruikt in de LCD-interface als digitale I / O:
PORTB = 0x00; LATB = 0x00; ADCON1 = 0x0F; TRISB = 0x00; / / al dan niet nodig zijn, afhankelijk van MikroCs richtlijnen
Ook u altijd wilt dat uw applicatie te voorkomen van het verlaten van het huidige programma met een lus, is er geen OS om processen te beheren.
void main () {PORTB = 0x00; LATB = 0x00; ADCON1 = 0x0F; Lcd_Init (); Lcd_Out (1,1, "Hallo!"), Terwijl (1);}
Probeer de bovenstaande code fragment en plaats alle andere problemen die u heeft. Bigdog

Je hoeft niet te hebben uitgeschakeld de andere randapparatuur op PORTB. Referentie PIC18F2420/2520/4420/4520 Data Sheet, pg 108, paragraaf 10.2 PORTB, TRISB en LATB Registers [URL = "http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/39631E.pdf"] PIC18F2420/2520 / 4420/4520 Data Sheet [/URL] Voor het initialiseren van PORTB voor de LCD-interface, moet u initialiseren de PORTB pinnen gebruikt in de LCD-interface als digitale I / O: ook altijd wilt u uw applicatie te voorkomen dat het verlaten van het huidige programma met een loop, is er geen OS om processen te beheren. Probeer het bovenstaande stukje code en plaats alle andere problemen die u heeft. Bigdog
Nou, ik heb het opgelost door middel van het toevoegen van enkele lijn: ADCON1 = 0x0F; TRISB = 0; PORTB = 0xFF, Dank je, bro helpen van mijn begrip.

Geweldig, Vergeet niet om de while (1) toe te voegen; aan de onderkant van main () zoals in het voorbeeld fragment. Bigdog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back