PIC18F452 Hangs wanneer GIE in Specifieke PCB

S

saeed_pk

Guest
Hi all,
Ik ben bezig met een project dat ik heb voor het verzenden van enige informatie via RF.mijn systeem werkt prima op een PCB's heb ik gemaakt als algemeen doel.mijn tweede bord werkt prima maar wanneer ik GIE blijft hangen.als ik niet kan onderbreken is het prima.(niet hangen) extra dingen die ik heb toegevoegd in dit forum zijn Ferriet kralen op Key Pad ingangen en aan RF-module.
een 5V DC relais is ook toegevoegd.Ik gebruik diode voor bescherming (freewheeling) Ik ben een fix waarom mijn systeem werkt niet als ik interrupts.
Mijn volledige systeem werd gewerkt aan een PCB die klein in omvang.
doet geaardheid van PIC veroorzaken een interrupt optreden, of hang mijn systeem,
bedenk ik nog niet aangesloten RF-module aan mijn systeem.

Gelieve Advies .......

Uw PCB lay-out zou worden waardoor de trouble.What doe je met orientiation van PIC?

Hoi

Je moet zorgen over PCB routing.U moet leveren VCC en GND rechtstreeks uit stroomaansluiting.En verhoging van de grond ruimte ook.die goede verbetering

Ik heb soortgelijke problemen met een PIC16F870.

Ik stel voor dat je net te onderzoeken wat Interruptes worden ingeschakeld wanneer u in staat stellen de wereldwijde interrupts.

Vervolgens heb ik stel voor dat je gebruik van een simulator voor de simulatie van deze interrupts voorkomen.U zal dan in staat om te bepalen waar uw instructie aanwijzer springen toen het onderbreken optreedt.Misschien een interrupt optreedt en dan is de processor bevindt zich in een eindeloze lus.

kunnen worden

- Je vergat te onderbreken duidelijk geval bits voor de terugkeer van interrupts.Bijvoorbeeld als je een timeropname onderbreken en als timer overflowed en veroorzaakt en onderbreken, interrupt mechanisme sets kunt zeggen, TMR0IF beetje.Nadat u klaar bent met interrupt handler, en als je niet duidelijk dit bit, een interrupt wordt onmiddellijk ontslagen.

- Sommige pinnen (dwz RB4, RB5, RB6, RB7, INT0, INT1 etc), die kan leiden tot interrupts drijvend (niet aangesloten op een willekeurige plaats) en ze worden gedefinieerd als ingangen.proberen uit te schakelen alle interrupts door hun in staat stellen bits.Vervolgens zet ze een voor een te vinden die men heeft het probleem.

Dit is alles wat ik kan zeggen zonder het zien van de broncode.

Controleer alle interrupts en proberen om te zien dat wanneer GIE-bit is ingesteld dan die onderbreken heet

Ik heb onlangs gebouwde een systeem met 18F452 en ik ben geconfronteerd met bijna hetzelfde probleem.

Op onderzoek ontdekte ik dat mijn systeem wordt opnieuw opgestart wanneer ik ooit wereldwijde Interrupt.

Sinds ik gebruik CCS compiler geeft oorzaak van de herstart van de slaapstand.

Ik ben idee minder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back