PIC16f877 C programma

H

Help

Guest
Hai .......

Hoe te schrijven van een C programma?

Ik gebruik van PIC 16f877, ik gebruik PortC als een ingang, kan ik een programma schrijven wanneer PIC ontvangen 8 ingangssignaaltype dan deze alle input converteren naar binaire vorm??bijvoorbeeld x = 0b01010101.Hoe schrijf het programma in C. ..Thy ...

Kunt u duidelijk uw vraag?En wat PIC C software zijn die u met behulp van CCS-C?

Natuurlijk uw inbreng is altijd in binaire vorm zoals het is digitaal, maar wanneer het in groep 8 of een byte, altijd is het beter om het aan te pakken als een hexadecimale.

glenjoy schreef:

Kunt u duidelijk uw vraag?
En wat PIC C software zijn die u met behulp van CCS-C?Natuurlijk uw inbreng is altijd in binaire vorm zoals het is digitaal, maar wanneer het in groep 8 of een byte, altijd is het beter om het aan te pakken als een hexadecimale.

Wat bedoel je hoe om naar hexadecimaal?U bent hanteren microcontrollers zonder inzicht Base-N conversies?

Zoeken op Google naar binair naar hexadecimaal conversie.

Ik zal alleen leren hoe je voor het lezen van de havens in een haven van PIC.

Op CCS-C is er een commando INPUT_X () waar X is het PORT brief, ofwel A, B, C, D of E.

Maar natuurlijk moet je de Tri-State buffers eerste op de input.

Bijvoorbeeld PORT_C:

set_tris_c (0x0F); / / betekent hogere knabbelen van haven c is de output en lagere knabbelen wordt ingevoerd

Dus als de instructie is:

set_tris_c (0xFF); / /: alle pinnen zijn ingangen

om de waarde van de haven pinnen:

char in_value;

in_value = input_c ();

/ / Als de waarde die u lezen in in_value is 0x00: alle poort pin ingangen zijn logica 0.

als je aan het lezen bent CCS C help-bestand kunt u zien dat u er kunt krijgen van de waarde van een pin zonder enig probleem.

glenjoy schreef:

Wat bedoel je hoe om naar hexadecimaal?
U bent hanteren microcontrollers zonder inzicht Base-N conversies?Zoeken op Google naar binair naar hexadecimaal conversie.Ik zal alleen leren hoe je voor het lezen van de havens in een haven van PIC.Op CCS-C is er een commando INPUT_X () waar X is het PORT brief, ofwel A, B, C, D of E.Maar natuurlijk moet je de Tri-State buffers eerste op de input.Bijvoorbeeld PORT_C:set_tris_c (0x0F); / / betekent hogere knabbelen van haven c is de output en lagere knabbelen wordt ingevoerdDus als de instructie is:set_tris_c (0xFF); / /: alle pinnen zijn ingangenom de waarde van de haven pinnen:char in_value;in_value = input_c ();/ / Als de waarde die u lezen in in_value is 0x00: alle poort pin ingangen zijn logica 0.als je aan het lezen bent CCS C help-bestand kunt u zien dat u er kunt krijgen van de waarde van een pin zonder enig probleem.

Beter lezen C programmeertaal door Kernigham en Richie eerst.

Het is een van de beste manieren om te leren C.

glenjoy schreef:

Beter lezen C programmeertaal door Kernigham en Richie eerst.Het is een van de beste manieren om te leren C.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back