PIC16F874A Programmeur - Anyone?

C

chicken_feet

Guest
Hi all,

Als er iemand die er dat een werkende PIC16F874A programmeur heeft, kunt u deze delen met mij.

Of als iemand gebruik heeft gemaakt van de Pony Prog en met succes het programma van de bovenstaande, kunt u uw informatie delen met mij.Ik heb bouwden de Pony Prog maar het werkt niet ...Bedankt!

Rgds,
chicken_feet
[/ img]

Als u op zoek bent naar andere programmeurs naast PonyProg, stel ik de Olimex programmeur, dit is degene die ik ben meer met ervaren en het is gemakkelijk te gebruiken.Het kan een groot aantal programma PIC-apparaten, inclusief 16F874.U kunt de schema's op:

www.olimex.com/dev/pdf/pic-pg2c.pdf
http://www.olimex.com/dev/pic-pg2c.html

U dient uw hardware voor fouten en controleer vervolgens of programma-instellingen.Mijn advies voor andere programmeurs is het bouwen van een JDM gebaseerd programmeur en gebruiken met ic-prog-software.Dit programer is eenvoudig te maken en u kunt het programma bijna elke foto met ICSP.Deze combinatie werkt prima voor mij.

Hi all,

Ik dank u allen voor uw informatie.Ik heb een vraag, na de cc.De pin 6 van de ICSP connector gaat naar RB3.Is dit noodzakelijk voor de meeste 16F864A PIC en in het bijzonder?Heeft iemand programma met succes gebaseerd op de hardware en software voor 16F864A?

Thanks again.

Beste rgds,
chicken_feet

Hi chicken_feet,

De RB3 pin wordt gebruikt voor laagspanningsinstallaties programmering ICSP.Echter, uit mijn ervaring, is het niet nodig om uw PIC programma.Vergeet het programma uit te schakelen wanneer u uw PIC.

Hoi,
programmering pic16f8xx serie in ieder programmeurs is heel belangrijk dat deze (op sommige programmeurs dit wordt gedaan in de software):
1.Voor pic in 28 pin DIP pin nr. 24 aan GND,
2.Voor pic in 40 pin DIP pin nr. 36 aan GND.
Als u gemaakt Olimex programmeur voor pic moet je dit doen.
Met vriendelijke groet

Dank u voor al uw advies.

Ik heb gedeeltelijk succes in het programmeren van de PIC.De PIC Ik ben momenteel gebruikt, is de PIC16F874 (zonder A)

Ik heb geprobeerd te schrijven, en alleen een succes voor de eerste 26 bytes.

Het schrijven status is nog steeds mislukt.Maar de status van lezen is goed.Ik wist whatevery inhoud lezen in de PIC.Ik heb ook geprobeerd schriftelijk alle 0xAA aan de PIC, maar slechts een deel van hen zijn geprogrammeerd als 0xAA, de rest is 0x0A.Meestal zijn de oneven Ones correct zijn, terwijl het zelfs daarvan zijn gedeeltelijk juist.

Ik vraag me af heeft het iets te maken met Windows XP?

Ook op basis van het circuit, de seriële data-interface pin 4 zijn voortdurend negatief.Verwijder ik dit van de externe voeding circuits, zodat het niet stoort, maar ik kan het niet loskoppelen van de controle RB7.Ik denk dat dit de fout die veroorzaakt deze schriftelijk probleem, omdat het de RB7 is controlling.

Iedereen kan een helpende hand?Ik gebruik een externe 15V en 7805 het genereren van de 5V.Tot dusver de 5V, zijn de MCLR signaal boete.

Bedankt!

Dit is mijn pcb van Olimex schema's.Ik stuur je ICProg ver.1,05 D is gratis op internet, trek ik pcb in CorelDraw (oog naar boven op de printplaat) formaat voor 2 jaar.Deze combinatie van hardware en software is waarschijnlijk het beste voor pic 16fxxx reeks pic micro_Op pcb ou zie twee jumper JP1 en jp2.Deze jumper moet worden gesloten wanneer het programma pic16f8xx serie.U CompoNet gevonden wat ik gebruiken om pcb van schema's.Ik gebruik com 25-pens poort als je nog niet je adapter 25-9 pin.Dit programer geen gebruik maken van externe voeding.
Met vriendelijke groet,
Sorry voor mijn slechte englisch

de 16pro40 op site Nigel Goodwin en zijn software zal doen die chip

http://www.winpicprog.co.uk/

http://www.lpilsley.freeserve.co.uk/pdf/p16pro40.pdf

een kijkje het is een geweldige site en Nigel is echt nuttig

Bedankt iedereen voor uw suggesties en schema's.Momenteel ben ik het uitproberen van de ICProg software.Volgens hun site, ICProg ondersteunt SIProg (dat is Pony Prog seriële ICP, denk ik).Hopelijk is alles ok.Zal proberen zowel Olimex en WinPC als het niet werkt.Ik blijf bij PonyProg hardware op dit moment van tijd, omdat deze al opgenomen als onderdeel van de doelgroep bord.Een beetje rommelig veranderen boord op dit moment.

Heeft iemand proberen de combinatie van Pony Prog seriële hardware en ICProg voor PIC16F874 en succesvol te zijn?

Nogmaals bedankt voor al uw informatie.

Beste rgds,
chicken_feet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back