PIC16F676 - wat is de Power-on Reset?

M

Micro_brain

Guest
Geachte Electronics Frindes
Vertel me
Wat is de Power-on Reset?
Ik gebruik PIC16F676
micr_brain

Het is de toestand het SFR-registers nemen bij voeding up van de kou.
Bijvoorbeeld, alle I / O-lijnen opstarten als inputs, zijn de TRIS alle registers ingesteld op 1 op resetten.

Wanneer u van toepassing zijn macht om een elektronische schakeling te nemen ergens voor zijn apparaten op te worden voor het werk.In het Power-On-Reset MCU reset blijft totdat alle registers Up.Deze keer kan zeer apparaat naar apparaat

Een reset is nodig om een bekende staat te stellen voor de micro.Een Powe-on reset heeft eaclty dat telkens wanneer zij vaststelt dat de macht heeft onlangs is toegepast.In het geval van de PIC, wordt dit gedaan door het aftasten van de Vdd spanning, die er zou aan een minimumtarief voor de POR te werken, of anders zal het niet erkennen dat de macht heeft onlangs is toegepast.Zodra het circuit heeft ontdekt een snel genoeg snelheid van verandering in Vdd het houdt opnieuw de micro in voor een bepaalde tijd, meestal 18ms voor de PIC.Dat is voldoende om alle interne circuit wordt gereset.

Dankzij frinds je replays
zo ja, wat voor soort relatie tussen ZWAKKE PULL-UP, Power-on Reset, power up timr en Tris.

Ik schreef in mycode

port_a_pullups (0b000001) / / pull_up alleen PORTA bit 0
SET_TRIS_A (0b001111) / / PORTA bit 4 en bit 5 als output

bij het opstarten.

maar enige tijd stroom is ingeschakeld,
PORTA bit 5 als input en pull_up ingeschakeld / / fout

(PORTA bit 5 Ik gebruik voor een Relay via Transister, door de verkeerde pull_up de relais op)
mijn config "# zekeringen WDT, INTRC_IO, BESCHERMEN, Brownout, NOMCLR, NOCPD, PUT"in PIC16F676 Datasheet.
----------------------------
3.2.1 ZWAKKE PULL-UP
Elk van de PORTA pinnen, met uitzondering van RA3, heeft een individueel
configureerbare zwakke interne pull-up.Control bits
WPUAx-of uitschakelen elke pull-up.Raadpleeg
Registreer 3-3.Elke zwakke pull-up wordt automatisch ingeschakeld
uit wanneer de poort pin is geconfigureerd als een output.De
pull-ups zijn uitgeschakeld op een door de
Rapu bits (OPTION <7>).

Micro_brain

Welcome to EDABoard.com

Sponsor