PIC, relais en fluor licht

M

markdem

Guest
Hi All, ik ben Tring te schakelen op een fluor licht voor mijn aquarium met pic met behulp van een relais.Ik heb een MCP32016 het besturen van een ULN2803 darlington array, die vervolgens wordt aangesloten op het relais.Ik heb een 1N4004 diode geïnstalleerd in de estafette.Toen ik bouwde mijn toestel, ik was te testen met slechts een normale gloeilamp, maar nu heb ik aangesloten mijn aquarium verlichting, het lijkt erop dat de MCP32016 is vast te lopen wanneer het blijkt het relais op, bijvoorbeeld zodra de fluor bogen voor de eerste keer, zal het relais uitschakelt, en niets anders zal gebeuren totdat ik het systeem resetten.De PIC werkt nog steeds ok, zoals ik ook een lcd conected hebben, en het zal blijven bijwerken.

Ik somthing raden dit heeft te maken met inschakelstroom, maar de relais een 10A, en ik ben er niet zo zeker waarom zou het doen van de MCP32016 maar niet de PIC.Beide zijn zeer dichtbij elkaar ook op het bord.
Moet ik een aantal weerstanden tussen de MCP32016 en de darlington array?

Iemand enig idee waarom dit zou kunnen gebeuren?

Bedankt,

Mark

Weerstanden als filters kunnen worden niet zo effectief als RF-spoelen ..
Probeer de uitvoering van een LC-filter op het aanbod van de PIC lijn ..
Zoiets ≈ 1mH tussen [ levering] en PIC's Vdd pins en 10-100μF tantaal 100 nF keramisch parallel met Vdd pin PIC's kan een oplossing voor uw probleem ..

Groeten,
IanP

Ten eerste, ik hoop dat de uitgangen van de darlington array Arent 'met elkaar verbonden (de winst van een BJT neemt toe met de hitte en je krijgt thermische weggelopen toen een stelletje BJT's zijn parallel.) Ten tweede, ik neem je gaat door middel van een voorschakelapparaat gemaakt voor de buis, en niet proberen om het rechtstreeks rijden, zoals flourescents vereisen enorme spanning niveaus in te schakelen vandaar het gebruik van voorschakelapparaten.Is de ballast werkt, heb je geprobeerd een ander licht?Last, probeer een optoisolator voor de micro-uitgang.Het kan niet op het probleem van het relais snijden uit, maar het kan de micro stoppen resetten.
Anders dan dat, kan ik niet meer specifiek.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back