M
markdem
Guest
Hi All, ik ben Tring te schakelen op een fluor licht voor mijn aquarium met pic met behulp van een relais.Ik heb een MCP32016 het besturen van een ULN2803 darlington array, die vervolgens wordt aangesloten op het relais.Ik heb een 1N4004 diode geïnstalleerd in de estafette.Toen ik bouwde mijn toestel, ik was te testen met slechts een normale gloeilamp, maar nu heb ik aangesloten mijn aquarium verlichting, het lijkt erop dat de MCP32016 is vast te lopen wanneer het blijkt het relais op, bijvoorbeeld zodra de fluor bogen voor de eerste keer, zal het relais uitschakelt, en niets anders zal gebeuren totdat ik het systeem resetten.De PIC werkt nog steeds ok, zoals ik ook een lcd conected hebben, en het zal blijven bijwerken.
Ik somthing raden dit heeft te maken met inschakelstroom, maar de relais een 10A, en ik ben er niet zo zeker waarom zou het doen van de MCP32016 maar niet de PIC.Beide zijn zeer dichtbij elkaar ook op het bord.
Moet ik een aantal weerstanden tussen de MCP32016 en de darlington array?
Iemand enig idee waarom dit zou kunnen gebeuren?
Bedankt,
Mark
Ik somthing raden dit heeft te maken met inschakelstroom, maar de relais een 10A, en ik ben er niet zo zeker waarom zou het doen van de MCP32016 maar niet de PIC.Beide zijn zeer dichtbij elkaar ook op het bord.
Moet ik een aantal weerstanden tussen de MCP32016 en de darlington array?
Iemand enig idee waarom dit zou kunnen gebeuren?
Bedankt,
Mark