M
Mr.Cool
Guest
Ik vroeg me af of er iemand kan me naar een website of kan advies geven voor een project dat ik doe.Ik heb een analoge joystick.Ik wil de controle op 2 motoren met deze joystick.Ik heb de motor control hardware gedaan.eenvoudig H-brug schakeling.nu moet ik een PWM signaal naar de benen van de H-brug.Ik wil graag gebruik maken van de PIC 16F877 omdat ik ze vrij en veroorzaken ze hebben het vermogen voor een PWM-uitgang.
mijn inbreng komt van een analoge joystick.Dit is wat ik dacht.Sluit de Y-as weerstand tussen Vcc ang GND.voeg een reeks weerstand volgens deze formule:
Joystick serie weerstand = ( Vcc/.02) en 10K - (Joystick R) / 2
input dit analoge signaal in 16F877 A / D-ingang.
hetzelfde doen voor de X-as input.
Nu moet ik de software te doen kanaals mengpaneel zodanig dat een joystick kunt bedienen 2 motoren.het liefst wil ik deze code in Pic Basic of Vergadering.
thx voor alle hulp die u kan bieden
Mr.Cool
mijn inbreng komt van een analoge joystick.Dit is wat ik dacht.Sluit de Y-as weerstand tussen Vcc ang GND.voeg een reeks weerstand volgens deze formule:
Joystick serie weerstand = ( Vcc/.02) en 10K - (Joystick R) / 2
input dit analoge signaal in 16F877 A / D-ingang.
hetzelfde doen voor de X-as input.
Nu moet ik de software te doen kanaals mengpaneel zodanig dat een joystick kunt bedienen 2 motoren.het liefst wil ik deze code in Pic Basic of Vergadering.
thx voor alle hulp die u kan bieden
Mr.Cool