PIC Chip & Analoge Joystick?

M

Mr.Cool

Guest
Ik vroeg me af of er iemand kan me naar een website of kan advies geven voor een project dat ik doe.Ik heb een analoge joystick.Ik wil de controle op 2 motoren met deze joystick.Ik heb de motor control hardware gedaan.eenvoudig H-brug schakeling.nu moet ik een PWM signaal naar de benen van de H-brug.Ik wil graag gebruik maken van de PIC 16F877 omdat ik ze vrij en veroorzaken ze hebben het vermogen voor een PWM-uitgang.

mijn inbreng komt van een analoge joystick.Dit is wat ik dacht.Sluit de Y-as weerstand tussen Vcc ang GND.voeg een reeks weerstand volgens deze formule:
Joystick serie weerstand = ( Vcc/.02) en 10K - (Joystick R) / 2

input dit analoge signaal in 16F877 A / D-ingang.

hetzelfde doen voor de X-as input.

Nu moet ik de software te doen kanaals mengpaneel zodanig dat een joystick kunt bedienen 2 motoren.het liefst wil ik deze code in Pic Basic of Vergadering.

thx voor alle hulp die u kan bieden

Mr.Cool

code voorbeelden in 16F84 of 16F84A zou ook aanvaardbaar

Mr.Cool

hier vind ik een uitstekend voorbeeld van het nemen van analoge joystick as 2 (single-stick) en converteren naar een seriële Ouput.niet helemaal wat ik zocht.Ik wil niet dat een seriële uitgang.Ik heb een PWM-uitgang.maar binnen de seriële uitgang is de PWM-signaal.misschien kan ik decifer deze informatie met een ander 16F84 chip.tijd zal het leren.ook met behulp van proteus zou een grote hulp in dit mannor.

h ** p: / / www.seetron.com / guest / Berg / berg_joyssc.htm

Mr.Cool

Dit is wat je zoekt:

http://www.rentron.com/ruf-bot.htm

groeten
meax98

yes i have found this article.Het is precies wat ik zoek.behalve dat de auteur niet afmaken het voorbeeld code.de auteur geeft de richting signaal, maar niet de PWM snelheidscontrole.

Hoe kan ik deze code te wijzigen om de gewenste reactie?Ik moet dit circuit te controleren 2 motorenMr.Cool

Ik kan gebruik maken van de code is, minus de delen over seriële communicatie.

vervolgens te bereiken PWM Ik kan de waarden die voor X-as en Y-as en meng ze.Ik lees toevallig net een post elders op dit onderwerp.

Recht Motor = X Y - 255
Resterende Motor = X Y

output beperken tot / - 127

nu, ik moet om te zien hoe kan ik 2 PWM-uitgangen met behulp van de 16F84!alle tips?

Mr.Cool

snelle vraag.

het schema die je hebt gepost is de X / Y-as is aangesloten via een gepolariseerde pet op de grond.Wat zou een goede prijs zijn?

Ook is er geen stroomvoorziening op deze afdeling.Bekijk de X / Y-as draden gewoon drijvende free ...zij gaan niet overal.is dit recht?

Mr.Cool

Auteur proberen vorm spanning devider en pic kant is het gebruik van picbasic POT commando.Dus, X en Y-as moet worden aangesloten op 5 V.Gebruikt caps zijn 0,1 uF.
Commando is als volgt:

POT pens,
de schaal,
de variabele

Maatregelen weerstand op "pins" door de timing van de lozing van een condensator via de weerstand (typ 5k-50k)."Schaalfactor" (1-255) wordt gebruikt om te passen voor verschillende RC constanten.Als "schaal" is ingesteld, dan "variabel" is nul buurt minimale weerstand en 255 nabij maximale weerstand.

groeten
meax98

Dit is het circuit.dit is voor de helft van het circuit voor de andere helft zal dan hetzelfde zijn.Ik heb geleerd schakelaars voor de joystick fwd & achterschip.Hoop dat dit helpt.Many thanks
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back