PIC 10bit ADC lineariteit probleem

S

Sobakava

Guest
Ik heb de uitgang van Texs.Inst.Instrumentatie
Amplifier output-naar-ADC PIC18F452's input.
Mijn instrumentatie versterker heeft een goede lineariteit.
Ik maatregel ingangssignaal (verschil van een brug sensor)
en ik meten uitgangssignaal.Het is best goed met
analoge vermenigvuldigen factor 23.
Maar ADC is niet te meten signaal correct.

Ingangssignaal varieert van 500mV tot 4V.Ik
verdelen ingangssignaal in mV naar-ADC-waarde, is het
niet lineair.Bijvoorbeeld:

Input (mV), ADC Waarde, Ratio
560 129 4,341
720 161 4,47
800 178 4,494
980 216 4,53
1110 241 4.609
1130 284 3,97
1168 364 3.208

PIC geklokt met 20MHz oscillator en ADC is
klokte met Klok div 32 optie.Ik heb ook geprobeerd
klok div 64 en interne RC ....

Ik denk dat het kan worden over impedantie matching.

??Wat denk jij??

LG G3 jest obecnie jednym z najlepszych smartfonów z Androidem jakie można kupić, który cieszy się dużą popularnością. Producent z kolei wprowadza do sprzedaży kolejne warianty tego urządzenia, a najnowszym jest LG G3 A.

Read more...

Heeft u maatregel de versterker uitgang toen het werd gehecht aan de PIC-input?Deze metingen geven u een idee.Een ander ding om te proberen is kijken naar de signaalweg op elk punt met een oscilloscoop om te zien of er iets oscilleert.

Ik maakte de metingen, terwijl PIC is aangesloten.
Ik verbind sondes tussen GND en PIC ADC input en
zie ADC waarde op LCD-scherm en spanning op
voltmeter het scherm.

Uw probleem kan worden in uw binair naar BCD conversiecode.Probeer zetten een lab te leveren aan de ingang van de ADC.Langzaam variëren de spanning en zien of het LCD-scherm nummers monotone zijn of als ze grote sprongen omhoog of omlaag.

Ik probeerde dit eerst met een potentiometer.PIC maatregelen
spanning op pot.correct.Mijn probleem is met Instrumentatie
versterker ...

Waarschijnlijk is het uitgangsimpedantie komt niet overeen met
ADC's eisen.

Meningen?

Wat voor soort Instr.versterker gebruik je - vaak probleem is met impedantie aangesloten op versterker Ref pin, zou het afnemen versterker parameters.Hoe zit het met bias huidige terugkeer pad?of misschien heb je probleem met input gemeenschappelijke spanningsbereik?
Een ander idee - is PIC reactie stabiel op LCD?Misschien is uw probleem met ruis Hoge impedantie ingang kan zeer luidruchtig zijn .- elke multimeter integreren signaal, maar PIC niet.
In sommige circuits verbinden ruimte sonde naar de circuits kan zeer verandering signaal (ingangsimpedantie), dus misschien uw PIC maatregel OK, maar geen meter?Ik heb altijd prepeare schakelingen simuleren ingang met bekende omstandigheden en dan kon je circuit punt voor punt te controleren.

groeten
KamW

Ik gebruik Burr Brown INA129 instrumentatie versterker.
Je hebt gelijk, ik heb aan route controleren met een RC-integrator eerste.

Versterker wordt gevoed uit -12V voeding.Coupling
condensatoren bestaat voor iedere levering.Ref pin van versterker
is verbonden met GND met een zeer kort spoor.

Microchip datasheet raccomand een maximum van 10kohm impedantie in de analoge ingang, kunt u proberen pulldown de ingang met 4K7 weerstand

Hallo,

Voor dat u het probleem zoeken buiten de PIC of in uw software.

Enige tijd geleden heb ik gecontroleerd alle codes van de ADC-converter en ik kon zeggen dat PIC ADC heeft een uitstekende lineariteit.
Dezelfde Ik zou kunnen zeggen voor hun 12 bit ADC PIC - PIC16C774 - works great.

Zelfs als je condensatoren op de inputs je kon krijgen verkeerde resultaten als de PCB's niet correct wordt gerouteerd.

ja ik weet dat het is lineair als ik een potentiometer maar gebruik
is niet met mijn sensor.Ik zal proberen het gebruik van een RC-circuit
tussen de versterker en de PIC.
koky, trekken de ingang met een weerstand was een van de
eerste experimenten.Het hielp niet ...

Ik ben benieuwd of je probleem is het niet de ingangsspanning bereik.Als uw sensor circuit drijven, dan kunt u zou kunnen hebben probleem met de versterker.Ik neem aan dat de spanning je hebt geschreven was het verschil in spanning.Maar wat zijn de absolute spanningen op versterker ingangen?
Met INA129 en uw aanbod moet u niet meer dan -10V op een versterker-ingang (ook intern).Instrumentatie versterkers zijn erg moeilijk te gebruiken omdat dit.Voordat ik een versterker ik eerst simuleren, dus misschien gebruik je zou moeten meten absoluut spanningen op beide ingangen, dan is het simuleren (ik gebruik p * r * o * t * e * l) met behulp van discrete versterker en een circuit van datasheet.Voor simulatie doeleinden Ik gebruik altijd een veel hogere voltages, en dan kon ik controleren elke punt.
Als het probleem is met drijvende sensor je zou kunnen proberen om het terrein, en soms grote weerstand is enought

groeten
KamW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back