Pease help!

D

dollar

Guest
Hoe kan ik de SN75176 interface naar mijn PIC18F4620?

Wat is TTL?betekent het dat de spanning tussen 0V en 5V?

Mijn randapparaat (AX-12 actuator) heeft de volgende eisen: seriële communicatie (TTL), half duplex protocol, 1Mbips Data Rate, en input spanning (7V-10V).

heb ik kies de juiste apparaten te communiceren met de AX-12?

Bedankt

Hallo dolar,

je hoeft niet om dit soort stuurprogramma verbinding met uw PIC-microcontroller.
Als je leest aandachtig de bijgevoegde datasheet op pagina 7, vindt u de juiste aansluitschema.

De mededeling type is een TTL half-duplex en niet een een RS485 een.Dit betekent dat in dezelfde lijn, die bestaat uit twee draden (GND en data draad), kunt u ontvangen en verzenden van gegevens ook.De spanning niveau is 0-5V.Dus gebruik maken van de 74HC126 buffer en een inverter 74HC04 als het schema laat zien.Op deze manier wanneer de richting pin van uw microcontroller hoog is kunt u gegevens verzenden.Als het laag is, kunt u ontvangen.

En ook aansluiten TXD en RXD te micorocontroller's TX en RX.

Als u deze regels en de bouw correcte gegevens pakketten volgens het protocol beschreven later ben je in staat om goed te fuction dit apparaat ...

Als deze hardware

hi kmougiakos,

dank u voor uw antwoord.Nu ben ik voor het gebruik van slechts een pin (Tx-pin van de mijn PIC) om gegevens naar de gegevens lijn van de AX-12.Dus het is een rechte connection.But, ik nog steeds cant communiceren met de AX-12.Heeft u een pull-up weerstand in de gegevensoverdracht lijn?

Ik weet niet waar de Direction_Pin verbinding in mijn PIC.Er is geen pin.De input / output specificatie van elke poort van de PIC is gedaan met de "TRISn" register.

Ik schreef een code om te schakelen de LED van de AX-12.Ik probeerde veel tijd aan het licht de LED tevergeefs.

Met vriendelijke groet
Dolar

Dollar

je moet oplossen wat 'problemen' door uzelf.Je moet dieper denken.

Laten we eens kijken uw vragen:

Wat is Direction_pin?Het is een output pin (u deze als output door de bevoegde TRIS register en je behandelen door de LAT-register) van de microcontroller om de logica IC.Dus het hoeft niet door een speciale pin, slechts een eenvoudige digitale IO pin.

MAAR, zei u dat u geen gebruik maakt van de datasheet schema's en u gebruikt alleen TX pin.

Nou, mijn advies is om het circuit van het gegevensblad bouwen om het apparaat werkt.Anders kunt u niet in staat zullen zijn om de gegevens AX-12 isenting om u lezen.

Ik kan u niet helpen meer.Als u niet zelf helpen door het bestuderen van de datasheet en volg de instructies die je geen kans in uw werk ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back