pct gebaseerd waterstand meting

F

f2003588

Guest
mup)..can this be done using capacitance as a parameter????

hi every one Ik ben bezig met een project met betrekking tot water niveau meting n controle zo THT water kan worden gepompt voor de irrigatie van putten .. Ik heb de controle n meten van het niveau met behulp van PC (interfacing naar 8085
MUP) .. kan dit worden gedaan gebruik van capaciteit als parameter??r suggereren een aantal ideeën r elke IEEE papers

Probeer je voor het meten van het water niveau in een tank of de waterstand in de put?

In een watertank, de gebruikelijke methode is het boor twee gaten in de tank.Een aan de bovenkant en een aan de onderkant.De gaatjes vervolgens verbinding te maken met plumping ellebogen.Tussen de elleboog is een stukje plastic slang is aangesloten.(Als u gebruik maakt duidelijk slangen, zie je het water niveau) naar gevoel dit niveau elektrisch, koper folie is aan de slang in twee secties vormen een lange condensator.De binnenkant van de buis wordt het diëlektricum in de condensator.Het diëlektricum van water is veel verschillend dat de lucht, zodat de totale capaciteit verandert met de lucht-niveau.

Voor het water niveau in een goed, ik zou proberen om het te doen met een ultrasone meting.Als u vast een meetpunt in de goed punt en een ultrasone sensor is als het water en het bepalen van de afstand van de sensor op de top van het water.Hoe groter de afstand,
hoe minder water in de put.

Het magazine, Circuit Kelder, zoals meerdere projecten over dit onderwerp in het verleden.Doe een zoekopdracht op hun website, www.circellar.com

Ik heb bewust niet vermeld de weerstand methode.Dit houdt trekken elektroden in het water en de weerstand metingen.Hoewel het werkt, het vereist veel onderhoud als gevolg van corrosie.

Afhankelijk van de diepte van de put of tank en lawaaibronnen hetzij ultrasone echo of magnetostrictieve methoden kunnen werken.Voor diepe putten variërend laser kan worden gebruikt.

http://www.prowave.com.tw/english/index.htm

http://www.acam.de/index.php?id=55&L=0Succes ontwerpen wat je wilt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back