PCI - pc-toepassing

Z

zape

Guest
In een PCI-gebaseerde PC ontwerp, hoe kan ik stimate de bus bezigheid?Ik heb het ontwerp van een PCI boord geplande werken op een Windows Plattform.De voorschriften van het ontwerp vereisen tijden van milliseconden en ik wil niet om de kern van de toepassing in het besturingssysteem timer.Waar kan ik een aantal cijfers over middellange / piek verkeer in een PCI-bus in een typische PC-configuratie?

zape schreef:

In een PCI-gebaseerde PC ontwerp, hoe kan ik stimate de bus bezigheid?
Ik heb het ontwerp van een PCI boord geplande werken op een Windows Plattform.
De voorschriften van het ontwerp vereisen tijden van milliseconden en ik wil niet om de kern van de toepassing in het besturingssysteem timer.
Waar kan ik een aantal cijfers over middellange / piek verkeer in een PCI-bus in een typische PC-configuratie?

Hoi,
Ik probeer hetzelfde te doen voor soort applicatie.
Ik heb een CPLD boord te communiceren met pc via PCI.

Hoe kan je programma uw aanvraag?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Sul -

zape schreef:

In een PCI-gebaseerde PC ontwerp, hoe kan ik stimate de bus bezigheid?
Ik heb het ontwerp van een PCI boord geplande werken op een Windows Plattform.
De voorschriften van het ontwerp vereisen tijden van milliseconden en ik wil niet om de kern van de toepassing in het besturingssysteem timer.
Waar kan ik een aantal cijfers over middellange / piek verkeer in een PCI-bus in een typische PC-configuratie?

Kunt u duidelijk uw vraag "Hoe ziet u uw aanvraag programma?"?Als je bedoelt FPGA.in mijn aanvraag kunnen volstaan met Xilinx ISE.

Welke CPLD denkt u te gebruiken?PCI-interface wordt opgenomen in het?

Ik gebruik Cypress CY39100 CPLD.

Ik heb aan het ontwerp van een applicatie op de pc die zal praten met mijn CPLD.
Door praten bedoel ik de input en output krijgen reactie van CPLD.

Dus mijn vragen zijn
Dit zijn de stappen denk ik van.
Corrigeer mij als ik mij vergis
1) Ik zal mijn logica en PCI IP-kern op de CPLD boord.
2) Ik moet het schrijven van een apparaatstuurprogramma voor dit CPLD op de PCI-sleuf.
3) Mijn s / w toepassing zal gebruik maken van het stuurprogramma en praten CPLD

Zijn er universele vrije drivers beschikbaar voor een PCI-apparaat?Sul -

zape schreef:

Kunt u duidelijk uw vraag "Hoe ziet u uw aanvraag programma?"?
Als je bedoelt FPGA.
in mijn aanvraag kunnen volstaan met Xilinx ISE.Welke CPLD denkt u te gebruiken?
PCI-interface wordt opgenomen in het?

Voor universele pci bestuurder mag u een kijkje wilt nemen op Windriver.En voor pci toepassing, snelle logica heeft een aantal goede keuzes.Ze zijn gebouwd in IP voor pci-interface.

Hallo

Is er posibilites om een PCI-kaart, die bij het systeem opstarten niet beschikt over een PCI-kern, en wanneer OS (Linux of Win2k) werkt u uploadt PCI kern aan FPGA en de volgende lading module gebruik van deze kaart.Ik zie in de BIOS,
de functie "Niet-PnP of PnP OS" misschien kunnen worden gebruikt voor dit doel?

Is PC-moederborden ondersteunen JTAG op PCI?

Pas op jezelf

Ik heb ook behoefte aan design & FPGA communiceren via een PCI-sleuf
op een pc.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hoe dat te doen?
WAT Windows-driver te gebruiken?
VAN WAAR?
ELKE OPEN DESIGN (hardware, software) beschikbaar?
THANKS,
BULL

Ook ik ben een pc-gebaseerde PCI toevoegen in kaart.
Zoals velen van u hebben deze raden,
kun je het volgende twijfels?
Is een PC moederbord (North Bridge) ondersteuning van een DMA-controller voor het uiteenspatten van gegevens aan de PCI-slots?
Als een van de PCI-slots ondersteunen een DMA-controller en wil barsten gegevens aan het systeem geheugen, hoe je dit geheugen kaart?

Bedankt,
it_boy

Hi Sul,
Ik weet niet hoe cipres cpld en als de pci kern is ingebouwd of extern.
Natuurlijk moet je een driver voor de sw toepassing, en als "dll_embed", zegt Windriver uit Jungo is vrij goed en kunt u een evaluatie versie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back