PCI data-acquisitie-project.

S

sztibi82

Guest
Ik wil graag voor het bouwen van een PCI data-acquisitie kaart, niets kost, maar iets simpels als
16 bit digitale I / O
1 of 2 analoog uit
1 of 2 analoge in

havens

Schrijf suggesties banden enz.

Neem een PLX chip voor interface (~ 10 USD) en een micro voor I / O-uitbreiding.

Kunt u iets nauwkeuriger met de plx IC.
Ca gebruik ik pic16f870 als de micro?

Mag ik vragen of u ooit gedaan een hoge snelheid boord ontwerp voor?

Het risico met PCI is dat u kunt branden uw moederbord als je een aantal fouten tijdens de lay-out werk.Bovendien hebt u met het schrijven van een verfijnde apparaatstuurprogramma voor de eenheid en het is geen sinecure ofwel (Ik ben een luie ingenieur met niet veel tijd!).

Als u ontworpen Highspeed ontwerp voor, en staan klaar om een paar honderd dollar in het maken van een PCB en kunnen solderen componenten met 0,65 of o.50mm toonhoogte, dan kunt u dit board, maar als ik jou was, zou ik niet gebruiken een USB-chip als FTDI en sluit deze aan op een microcontroller zoals je PIC en mijn leven 100 keer gemakkelijker en sla een paar honderden voor prototypering kosten en het risico of trashing mijn MB.

Gewoon mijn 2c.

BR,
/ Farhad

Kies bijvoorbeeld een streefcijfer PCI interface zoals PLX9050 - en, indien niet nodig hoge snelheid overdracht gebruik uw vredesimplementatieraad voor IO.Vanuit het oogpunt van complexiteit, ook ik recomand gebruik te maken van USB.

farhada schreef:

Mag ik vragen of u ooit gedaan een hoge snelheid boord ontwerp voor?Het risico met PCI is dat u kunt branden uw moederbord als je een aantal fouten tijdens de lay-out werk.
Bovendien hebt u met het schrijven van een verfijnde apparaatstuurprogramma voor de eenheid en het is geen sinecure ofwel (Ik ben een luie ingenieur met niet veel tijd!).

U hebt gelijk Ace-X.

sztibi82 - voor gaan,
wees dan niet bang.U krijgt expirience die u nooit zult vergeten en spijt!!!

Van mij hetzelfde adices als Ace-X.

Hoi allemaal.
Goede replyes.

Ik vond de volgende link: http://evm.wallst.ru/main/post/postpci.htm

van waaruit een data-acquisitie kan worden begonnen.Als iemand de broncode voor de EPM7032SLC44-10 pls post het hier of maak een link naar het.

,

Ace-X,
from doing it.

Ik ben het eens met u dat het mogelijk is een baan en kan het zeer waardevol om te leren hoe de PCI werken en ik niet wilde ontmoedigen sztibi82
uit doen.Hoewel PLX maakt het ontwerp veel eenvoudiger, het is echt veel werk voor
zo'n klein requirment, tenzij het is voor Pure academische kennis.

IMHO dat circuit kan worden gedaan in een paar weken tijd met behulp van USB, maar het zal 3-5 keer meer doen op PCI, dus misschien Ik zei het op een verkeerde manier, maar voor een hobby project, PCI is teveel onduidelijkheid maar de voordelen zijn veel groter dan USB bijvoorbeeld.

gewoon mijn 2c,
/ Farhad

Hoi allemaal.Het is voor pure academische kennis, ik reeds een parallel naar USB-interface met behulp van FT-chip, maar omdat ik een student Ik wil om te leren, indien mogelijk, van alle methodes om verbinding te maken iets te PC.Het is niet te worden PCI, maar omdat ik al parallelle, seriële en usb Ik denk dat dit de beste manier is om verder te gaan, dus als jullie nog andere ideeën en die reeds een project over PCI, ik sta open voor sugestions en help .

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back