PCI data-acquisitie-project.

S

sztibi82

Guest
Ik wil graag voor het bouwen van een PCI data-acquisitie kaart, niets kost, maar iets simpels als
16 bit digitale I / O
1 of 2 analoog uit
1 of 2 analoge in

havens

Schrijf suggesties banden enz.

Neem een PLX chip voor interface (~ 10 USD) en een micro voor I / O-uitbreiding.

Kunt u iets nauwkeuriger met de plx IC.
Ca gebruik ik pic16f870 als de micro?

Mag ik vragen of u ooit gedaan een hoge snelheid boord ontwerp voor?

Het risico met PCI is dat u kunt branden uw moederbord als je een aantal fouten tijdens de lay-out werk.Bovendien hebt u met het schrijven van een verfijnde apparaatstuurprogramma voor de eenheid en het is geen sinecure ofwel (Ik ben een luie ingenieur met niet veel tijd!).

Als u ontworpen Highspeed ontwerp voor, en staan klaar om een paar honderd dollar in het maken van een PCB en kunnen solderen componenten met 0,65 of o.50mm toonhoogte, dan kunt u dit board, maar als ik jou was, zou ik niet gebruiken een USB-chip als FTDI en sluit deze aan op een microcontroller zoals je PIC en mijn leven 100 keer gemakkelijker en sla een paar honderden voor prototypering kosten en het risico of trashing mijn MB.

Gewoon mijn 2c.

BR,
/ Farhad

Kies bijvoorbeeld een streefcijfer PCI interface zoals PLX9050 - en, indien niet nodig hoge snelheid overdracht gebruik uw vredesimplementatieraad voor IO.Vanuit het oogpunt van complexiteit, ook ik recomand gebruik te maken van USB.

farhada schreef:

Mag ik vragen of u ooit gedaan een hoge snelheid boord ontwerp voor?Het risico met PCI is dat u kunt branden uw moederbord als je een aantal fouten tijdens de lay-out werk.
Bovendien hebt u met het schrijven van een verfijnde apparaatstuurprogramma voor de eenheid en het is geen sinecure ofwel (Ik ben een luie ingenieur met niet veel tijd!).

U hebt gelijk Ace-X.

sztibi82 - voor gaan,
wees dan niet bang.U krijgt expirience die u nooit zult vergeten en spijt!!!

Van mij hetzelfde adices als Ace-X.

Hoi allemaal.