PCF8563 RTC chip probleem

T

TDK

Guest
Ik heb een ontwerp gemaakt waar ik mijn MPU en de rest van de route voorzien van 230VAC via
een condensator.Alle logica wordt geleverd met een regelaar met 3V.
Ik ervaar het volgende probleem.Wanneer de voeding afsnijdt en vervolgens
herstelt de RTC Chipo verliest 10 minuten of winsten 10 minuten.Andere tijden verliest
20 of 25 minuten.

Ik geleverde mijn project alleen met DC 12V en weer hebben th dezelfde situatie.
Ik verliet de PCF8563 alleen en als ik dat verbonden is met de MPU vond ik dat de tijd was uitgeschakeld met 15 minuten.

Heeft iemand werkte met deze chip van Philips en kunnen geven enig idee over dit probleem?.

Mijn betreft

Ik zou het niet de schuld van de RTC, maar richten zich op de manier waarop uw microcontroller is reset (gebruik je een goede raad IC of gewoon een condensator) en wat zij doet onmiddellijk na de reset (programma) ..
Groeten,
IanP

Geachte IanP

Ik gebruik PIC18F242 de controle van de RTC-chip.Merk op dat RTC chip is met een backup
3V lithium cel.

Ik programma de tijd in de RTC via de MPU.Na deze ik de I2C bus.
In deze status Ik sneed de macht terug te geven en het weer enkele keer.Nu sluit ik opnieuw de I2C bus en de levering van de raad van bestuur.Het RTC kan hebben verloren is het tijd
voor 10 of 20 minuten.De deiffernece van de tijd is niet altijd hetzelfde en het is niet
ervoor dat de RTC het tijd verliest.Ik heb gebruik gemaakt van de PCF8583 RTC sampe van het bedrijf en nog nooit een dergelijk probleem.werken zowel IC's met de I2C bus.

De situatie is een beetje te dragen omdat het niet gebeurt de hele tijd.

Ik veronderstel dat aa vreemd gedrag van de RTC-chip te wijten aan de macht zou kunnen leiden tot pieken deze phaianomenon ..........., I dont 'weet.

Mijn betreft

Problemen als deze gerelateerd kan zijn aan het feit dat de SDA en SCL actief zijn laag en worden gedwongen om deze toestand op de macht naar beneden.

Misschien wilt u www.zangenberg verkennen-s.dk - ze hebben een microcontroller/PCF8563 voorbeeld ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back