PCB Pool ontwerpregels voor Altium Designer

N

nkinar

Guest
Toen ik EAGLE CAD-software wordt gebruikt voor het opmaken van de meeste van mijn PCB's, ik herinner me dat Beta Layout (PCB-POOL) een Design Rule Check (DRC) bestand dat gemakkelijk kan worden geladen in de raad van bestuur bestand op te nemen. Is er een soortgelijke manier van het opzetten van het ontwerp regel check-in Altium Designer? Kan het ontwerp regels worden uitgevoerd uit een print-bestand en importeren in een andere PCB-bestand? (Ik moet een aantal PCB's met behulp van de PCB-POOL dienst te produceren, deze PCB's hebben twee, vier en zes lagen.) Ik ben geïnteresseerd in waar design regels moeten worden opgezet in Altium Designer met succes PCB's te produceren met PCB-POOL. Er zijn nogal wat vermeld ontwerpregels, en ik ben niet zeker of ze allemaal even belangrijk zijn. Heeft iemand gebruikt Altium Designer om met succes te produceren PCB's die kunnen worden vervaardigd door PCB-POOL? Welke regels heb je moeten instellen, en wat zijn de min / max beperkingen? Zijn er addertjes onder het gras die ik moet weten voordat het indienen van mijn ontwerp?

Om regel voor uw PCB te stellen, drukt u op 'D' en 'R' toets. Om fouten op uw ontwerp te controleren, kunt u op "CC" of "CD" Je kunt niet ontwerpregels van een print te exporteren naar een andere PCB (of ik weet niet hoe dit te doen).

Bedankt voor uw reactie, pk178. OK, misschien voor elke PCB die ik ontwerp in Altium Designer, moet ik handmatig instellen van de ontwerp regels? Welke van de regelgeving zou goed werken voor PCB-POOL? Is er een manier dat ik kon zelfstandig mijn ontwerp op met een ander softwarepakket voordat het wordt voorgelegd aan PCB-POOL?

Ja, u kunt exporteren ontwerp regels van de ene naar de andere printplaat. In uw PCB regels en bevat Editor zijn er twee sectie. Klik met de rechtermuisknop in het linker gedeelte waar het ontwerp regels worden weergegeven en selecteer export regels of voorschriften voor de invoer. Dan een ander paneel gaat open en daar markeert alle regels die u wilt exporteren. Gebruik dezelfde procedure om PCB ontwerp regels importeren. Hoop dat het zinvol.

Bedankt, loosemoose, dat is geweldig om te weten! Ik kan nu exporteren regels van bestanden van een van mijn PCB's. Ik zou vraag me af of de regels die ik heb ingesteld voor een van de PCB's passend zou zijn voor het indienen van PCB-POOL. Zou er een manier om te controleren? Ik moet een aantal verschillende ontwerpen te produceren, en als ik gebruik maken van dezelfde ontwerpregels bestand met een onjuiste regel, Misschien moet ik de PCB te wijzigen voordat het kan worden vervaardigd. Ik heb gezipt en geupload mijn geëxporteerde ontwerpregels voor een 6-layer PCB met 5 mil track / grootte van de opening en 8 mil minimum boor. Kunnen deze regels geschikt zijn voor de vervaardiging van een PCB met PCB-POOL?

Elke PCB zou kunnen hebben verschillend ontwerp regels, maar als de technologie op de printplaat is hetzelfde kunt u gebruik maken van dezelfde regels. Wat de minimale trace / ruimte is afhankelijk van het bord fabrikant. Gewoon vragen hen om hun capaciteiten. 5/5 trace ruimte wordt beschouwd als standaard deze dagen.

Bedankt, loosemoose; PCB-POOL heeft inderdaad 5 mil spoor afstand, maar ik herinner me dat voor een aantal jaren alleen zij 6 mil aangeboden. Ik denk dat het opzetten van het ontwerp regels goed in Altium wat is een uitdaging voor mij aangezien dit de eerste keer dat ik het programma voor het produceren van een ontwerp gebruikt.

Er is een. PDF-bestand in de map Help Altium, TR0116. Het laten zien hoe je regels te stellen. De andere is AR0111., Regels en het oplossen van overtredingen. Deze documenten kunnen ook worden aangetoond door middel van Altium Wiki.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back