PCB opslag kisten

W

Wilson

Guest
Hallo groep,

Ik heb een typische vraag andere dan technische ....... Ik heb zojuist mijn 12 laag telecom prototype boards na Getting It assembled.Now de raad is in testfase ......

Ik wil vragen,
over het algemeen waar gaan mensen slaan de borden?
aangezien de behandeling van deze borden moet er speciale zorg.

Ik heb gehoord over een aantal personen die gebruik maken van Desiccators om te voorkomen dat er iets mis gaat met de borden.

kan iemand die meer licht op deze kwestie? andere speciale methode voor het opslaan?

Bedankt en beschouwt

Wilson [font = Comic Sans MS: 8ac315c291] [/ font: 8ac315c291]

Hi Wilson,
Als het gaat om een prototype van boord en u van plan bent om onderdelen en soldeer ze handmatig,
is geen overdreven zorg nodig is.Net geen krassen en geen spill iets op.Maak het dan schoon met alcohol voor het solderen van onderdelen.Echter, in de industriële omgeving, de opslag probleem is belangrijk, omdat het vocht kan Oxydes op het oppervlak van het bord, en becaue van deze, in de automatische placment en solderen milieu, de componenten mogen niet worden sodered goed,
met als gevolg een slechte of ontbrekende contacten.Dit is een slechte probleem, vooral bij de behandeling van gecompliceerde / hoge dichtheid schakelingen en verpakkingen, zoals BGA, flipchip en anderen.U kunt zich voorstellen dat niemand kan het zich niet veroorloven te reinigen Oxydes in de industriële omgeving.Dit is de reden waarom planken moeten speciale aandacht,
evenals de onderdelen.Ze komen in gesloten verpakkingen, en ze worden geopend net voor het plaatsen / solderen.

Beste,
/ pisoiu

Hi pisoiu,

Mijn probleem is dat ik heb mijn bord na Getting It geassembleerd uit derde partij ...... Nu ben ik op het punt te beginnen JTAG testen van mijn board.But voordat dit gedaan moet worden ... ik doe configuratie en een aantal andere functionele tests op mijn bord.
Dus ik denk dat het zal me ongeveer 20-25 dagen volledig Test mijn boord en ontdek alle bugs die er .... voordat boord gaat voor massaproductie ....

Nu dit board ligt buiten zonder goede tempearture gecontroleerde omgeving?

Dat is de reden waarom ik vroeg dat er een container of doos, die zouden kunnen worden gebruikt voor het opslaan van dergelijke PCB's.
sinds mijn bezorgdheid is niet alleen voor dit board ..... i have 7.8 meer plankjes komen voor het testen .....

i hope u got mijn probleem?

groeten
Wilson

Hebbes.Naar mijn mening, hoef je niet te nemen speciale zorg,
met uitzondering van de hand: op een afstand houden ESD, normale temperatuur en vochtigheid (kamer milieu), geen lekkages.Hier
is een idee: doe ze in een van die zakken waar moederborden computer zijn opgeslagen.Dit moet meer dan genoeg.

Beste
/ pisoiu

Hoi,

Als alle onderdelen zijn gemonteerd op de PCB-board, een anti statisch zakje zal doen.Deze anti-statische zak met een zegel iets zoals die zip-lock zakjes zou een voordeel in vergelijking met die zonder.Maar met deze zak, de belangrijkste reden is om te voorkomen dat de onderdelen uit schadelijk dan de PCB boord omdat zij niet de schade zo gemakkelijk.

Bedankt.

Als u zorgen dat de platen zouden kunnen worden beschadigd tijdens het vervoer moet u hebt opgegeven bij onderaannemer hoe pak ze

Bak 30
min. 30 ° C <10% RV vóór de verpakking
ESD verpakking
Droogmiddel in ESD zak
Vochtigheid patch indicator
Vacuüm verpakt

Een voor risico om aan boord, terwijl u ermee werken, standaard voorzorgsmaatregelen, ESD, mechanische schade en zo verder, laat plankjes in de verpakking totdat absoluut noodzakelijk.

Maar je moet ook kijken naar de omgeving van de raad is ontworpen om te werken in, indien het is ontworpen om woek bij een hoge omgevingstemperatuur temp en RH dan liggend op een bank zal geen enkel verschil maken en zo verder

Als het niet op de bank, onder haar ontworpen die grenzen, dan zal het ook niet in de feild.

Als u zich zorgen over de raad kunt u een van deze ESD dozen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back