PCB Layout

D

Dunn

Guest
Wat is een goede PCB lay-out-procedure?

De situatie.
Schematische voltooid.
Overgedragen aan PCB's (vogels nest).

Wat nu?
1) Leg de component met de meeste aansluitingen in het midden van de PCB's (goed voor EMC)?

Wat als het gaat om een connector die heeft veel connecties (en kan niet worden geplaatst in het midden)?

Of Plaats de onderdelen in een logische volgorde (makkelijk voor het vinden van schuld)

2) Is een lichaam gebruiken automatische plaatsing?

Wat is het beste rooster te beginnen met?

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden.

goed, ik stel voor dat je met google zoeken voor lay-out.Er zijn goede middelen.Ik heb nooit gebruik van auto-stage-en auto-routing.Ik denk dat automatische routering alleen nuttig is voor eenvoudige schakelingen en als een dosn't bezorgdheid over EMI, lawaai ,....
een goede praktijk voor het plaatsen van delen onder te brengen in de verschillende gebieden (clusters), naar gelang van hun snelheden.

Gewoon uit interesse je zegt "Ik denk dat automatische routering alleen nuttig is voor eenvoudige schakelingen en als een dosn't bezorgdheid over EMI, lawaai ,...."

Betekent dit dat de computer PCB's zijn hand gerouteerde?

Dunn schreef:1) Leg de component met de meeste aansluitingen in het midden van de PCB's (goed voor EMC)?

Dunn schreef:Betekent dit dat de computer PCB's zijn hand gerouteerde?

Ik wil scheiden van de lay-out van de raad in de "zones".Bijvoorbeeld een mobiele telefoon heeft de Tx zone, Rx zone beide deel uitmaken van de RF-zone.Dan is er de voeding-zone en de digitale zone.
U wenst te plaatsen op de antenne-aansluiting in de buurt van de rand van het bord waarschijnlijk hetzelfde voor de digitale batterij connector.Ook moet u denken als u onderdelen aan beide zijden van de PCB's of niet.Soldeer methode, enz. U vindt een aantal boeken over design SMT EMC-SI die u kunnen helpen.Met vriendelijke groet,

otomi

In antwoord op "akouz" post.

De verklaring zegt ".. component met de meeste aansluitingen in het midden van de PCB (goed voor EMC)?" Door de meeste ik ment, zeg een versterker of een 555 IC.

U vraagt over uC.
Ja je bent juist "... zeer waarschijnlijk zal het gevoelig zijn voor externe lawaai."
maar een goede ontwerper zou gebruiken een EMC kan tot vermindering van het effect van externe ruis en signalen uit elkaar houden.

In ieder geval bedankt voor de post.Het bracht een aantal interessante punten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back