PC Soundcard maximaal in / out beoordelingen

I

izua

Guest
Hi guys!
Ik heb een CMI 8738 (C-media) geluidskaart van een vriend, en ik ben van plan over het gebruik van de AUX of CD-ingangen als probes voor een scope en een van de extra uitgangen, zoals modem of pc-luidspreker voor een signaal generator.

Echter, ik ben niet zeker weet waar te kijken naar de specificaties op impedanties, maximale stroom, maximale spanning op ins / outs, enz.

Ik heb enige tijd geleden een ECG apparaat met opamps gemaakt, en de output is ver boven 3V.Burnt mijn mic poort op het moederbord, dus deze keer zou ik graag aan de veilige kant.

Bedankt,
izua

Meeste geluidskaart kopers hoeven niet zulke specs, dus de kaart fabrikant geen last van de publicatie ervan.Ik zou niet verbaasd zijn als sommige fabrikanten kaart niet weet of niet schelen precies wat de specs zijn.Zij kunnen hun kaart hebben ontworpen door simpelweg kopiëren van een voorbeeld design uit de gegevens van de geluidschip van de fabrikant blad of toepassing noot.Je hebt misschien meer geluk lezing die info, en het meten van de prestaties van de kaart zelf.

Een typische line-level audio-signaal is ongeveer 0,5 volt RMS.De microfoon ingang is veel lager - meerdere millivolt.Een goede geluidskaart zal hebben ruimte voor hogere geluid pieken, maar verschillende kaarten zullen clip (of worden beschadigd) op verschillende niveaus.

Pas op, de meeste geluidskaarten blok DC.Dat zal pijn doen oscilloscoop prestaties.

uuuh, heb ik gevraagd op C-Media fora, en niemand lijkt te weten.
heeft iemand iets gedaan als dit eerder?

wat voor soort bescherming kan ik bouwen, de meest rudimentaire een?

Ik dacht aan twee dioden brengen tussen de sondes, omgekeerd parallel.

U kunt de CMI8738 datasheet van de fabrikant, maar het vertelt niet het absolute maximum rating van de analoge pinnen.
http://www.cmedia.com.tw/?q=en/datasheets

De 8738 draait op 5 V en GND, dus ik ben gissen het slecht zou zijn (mogelijke schade) toe te passen een analoge ingang spanning groter dan deze grenzen.

De datasheet zegt dat de analoge input en output voltages zijn 1.1V RMS typisch.Ik gok dat de maximale output van de chip betekent ongeveer 1.1V RMS, en de maximale input voor ADC knippen is ongeveer 1.1V RMS.

Uw specifieke geluidskaart kan zijn extra onderdelen die aan te vullen of het verkleinen van de signalen tussen de 8738 chip en de audio I / O-connectoren.Misschien kun je bestuderen de kaart en sporenelementen de circuits.Het heeft waarschijnlijk een DC te blokkeren condensator, dus als je het toepassen van een signaal naar de kaart met pieken 2.5 V en-2.5V, waarschijnlijk wordt 5 V en 0V op analoge ingang van de chip pin.Dat is gewoon een gok.

Twee back-to-back parallel diodes kan boete voor de microfoon-ingang, maar ze zou waarschijnlijk beperken de spanning te veel voor de lijn-ingang.Voor die ingang, misschien gebruik gemaakt van twee back-to-back-serie Zener diodes.Vergeet niet het toevoegen van een stroombeperking serie weerstand als uw signaalbron krachtig genoeg is om de diodes schade.

echo47 wrote:

Pas op, de meeste geluidskaarten blok DC.
Dat zal pijn doen oscilloscoop prestaties.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back