PC-gebaseerde SDR als afstudeerproject .. please help

S

shumail

Guest
Hi all, ik hoop dat het goed doen .. Ik ben bezig met het ontwerpen van sdr als mijn laatste jaar project, maar als ik ben nieuw op het zo ik weet niet van waar te beginnen. ik heb gelezen alle berichten met betrekking tot sdr en alle documenten die hier aan verschillende mensen, maar nog steeds hulp nodig. Al degenen die hebben gewerkt aan it please help me, zelfs degenen die enige kennis over pc gebaseerde sdr, please help wat shumail

kan iemand zeggen dat ofwel is het mogelijk om een ​​DAC en ADC in plaats van geluidskaart met pc in sdr?

Hoi, Als je bedoelt SDR als Software Defined Radio, kunt u deze referentie te controleren: "Software Defined Radio, Een eigentijdse kijk op Radio Engineering; Jeffrey H.Reed" Met betrekking tot het gebruik van DAC & ADC, ik denk dat de eenvoudigste manier is om gebruik maken van uw PC geluidskaart samen met Matlab.

@ Moataz thanx ..... maar in mijn project heb ik-naar-ADC en DAC te gebruiken, omdat geluidskaart geeft een lage data rate, terwijl ik nodig heb in MHz. Kunt u mij leiden voor een aantal ADC en DAC met een hoge datasnelheid, lage kosten en compatibel met matlab?

Geachte shumail, eerste, moet u een aantal parameters van de benodigde ADC / DAC, zoals aangeven: Uw doel signaal bandbreedte (base-band of pass-band) geen. bits per monster nodig data-interface: I2C, SPI, ... (Voor het nu, zult u niet in staat zijn om een ​​UART gebruiken vanwege je hoge sampling rate) uw boordnet, dubbele of enkele vriendelijke groet.

In SDR, hoe detecteren of het ontvangen signaal amplitude, fase of frequentie gemoduleerd. Ik bedoel hoe om te detecteren of het ontvangen signaal BPSK, QPSK of andere modulatietechniek gebruikt.

is er een speciaal algoritme voor dat en in mijn project Ik ben bezig met het ook. op dit moment alleen de zender onderdeel gebeurt.

Kunt u mij vertellen het algoritme dat u hebt gebruikt .... [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 08:54 --------- - Vorige post was om 08:53 ---------- [/SIZE] [/COLOR] zo vriendelijk de code te delen met mij ... Thanx.

hi Shruti, ik ben nog steeds aan het werken, ik heb gek een Simulink model dat werkt, maar zelfs nu ik ben niet in staat om een ​​lagere bit error rate of nul BER te krijgen. het komt op 0,5 en dit teveel.

Mij ​​is verteld om matlab te gebruiken. Kunt u me helpen met het .... Thanx veel voor de beantwoording.

hi Shruti, 1e van alle vertel me wat is jouw project? ofwel moet je een SDR kit te maken of je zal deze kit te gebruiken voor een ander proces? Als het maken van een SDR kit dan, 1. Werkt u alleen op software een deel of je moet het hardware gedeelte fabriceren ook? 2. In software deel, wat zijn uw specificatie? welke frequentie band? hoeveel bandbreedte? de sampling rate? etc. 3. Ik ben werkzaam in Simulink op dit moment en ik zal raden u aan om start te nemen van hier voor het begrijpen en vervolgens voor matlab code te gaan. Good luck,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back