patch antenne

K

khouly

Guest
Ik ben het ontwerpen van een patch-antenne array omzeilen 2.4GHz
Nu ben ik het ontwerpen van de patch frist
Ik ben met IE3d, in de handleiding zeiden ze tegen de resonsce frequentie Chek S11 weten, op ongeveer-40dB
en iemand zei me, zorg ervoor dat op dit freuency zin is pure echte

en deze resultaten, Ik heb het, maar de pure zin ook echt geworden rond 2,1 GHz en 2,7 GHz, maar de echte grote deel is ver

ik wil weten is mijn ontwerp is goed of niet
bedankt

U zult altijd meerdere reacties van een antenne.Er zijn twee aspecten die moeten worden juist in het ontwerp.

De eerste is de impedantie het presenteert op de feed lijn over het bereik van de werkfrequentie.De -40 dB S11 is een zeer bewonderenswaardig streven, maar -20 dB zal net zo goed werken.

Het tweede aspect van het ontwerp is het stralende veld patroon.Meestal als je antenne is ongeveer een halve golf over de antenne zal bijna alle hoeken uitstralen.In grotere antennes de balk breedte en zijkant kwab niveaus zijn belangrijk.

In de tussentijd kan ik de studie van de array configuratie, wanneer u dat wilt, kunt u opschrijven ok?

Groeten
Lupin

andere vraag
mijn deisgn Ik gebruik duriod 5880 substraat, er = 2.2, en de dikte is ongeveer 3,175 mm
maar de patch dimenssions groot is ook de feeder is groot ook, en ik moet het gebied van de pleister te minimaliseren en ook de array

i will design array.van 4 patches die het beste topolgy

Hoi
Als u een compacte antenne nodig hebt, kunt u de lengte zijde van correctie is ongeveer labuta0 / 4 en raakte de grond panel.which kunnen verminderen de correctie Demission.
Groeten
CAoCao
khouly wrote:

andere vraag

mijn deisgn Ik gebruik duriod 5880 substraat, er = 2.2, en de dikte is ongeveer 3,175 mm

maar de fix dimenssions groot is ook de feeder is groot ook, en ik moet het gebied van de fix te minimaliseren en ook de arrayi will design array.
van 4 patches die het beste topolgy

Om een compacte enkel element antenne kan ik voorstellen om slots .. Als ur geïnteresseerd in deze oplossing gebruiken, vraag me meer.

Voor wat betreft de array-configuratie, is het een 4 x 1-array?Hoe zit het met de afstand?

Wacht voor uw nieuws.

Groeten
Lupin

de array zal worden 2x2
de afstand tussen elemnets over lambda / 2

iemand zei me dat ik de patch omvang, gebruik substarte krimpen er met hogere en lagere dikte
is dit zal werken,
Ik heb gelezen over een patch-antenne ontwerp, en vinden dat, zal deze oplossing daling van de antenne-efficiëntie

Ik wil minmize de antenne, coz het zal worden gebruikt als antenne in mobiele applicatie
wat denk?

Ik denk dat met behulp van U-slot is beter dan het gebruik van kortsluiten pin aan de antenne omvang verminderen.

Als u schrijf de RF en monteur eisen kunnen we regelen iets ernstigs .. anders ik kan u suggesties geven.
Wat gewicht beperkingen do u hebben?Als er verhogingen (een methode om de omvang te verminderen), zal het gewicht toenemen en ..Als u gebruik maken van de post u moet zich bewust zijn van de uitgestraalde patroon simmetry ... Als u gebruik sleuf patch grootte u te redue kan een Gain Antenna daling ..Hoe zit het met de gevraagde Gain van de array?Is je balk vaste of bestuurbare?Welke eisen?In de ontwerpfase is het belangrijk om alle prestaties te controleren voordat u een bepaalde configuratie.

Hoop dat het kan helpen
Lupin

Ik denk dat de wight intoomt is niet erg belangrijk, en mijn supervisior willen de antenne, max. winst en de meest compacte, de balk is vastgesteld
en ik wil het ontwerp van de antenne-feed te coplanner feed

Ik denk dat de wight intoomt is niet erg belangrijk, en mijn supervisior willen de antenne, max. winst en de meest compacte, de balk is vastgesteld
en ik wil het ontwerp van de antenne-feed te coplanner feed

Als het gewicht is niet zo belangrijk is, kunt u gebruik maken van een materiaal met een hoge .. Als u er een vlakke voederen netwerk willen ..(voor mij is het beter onder de patches), u moet een afstand meer dan 5 lambda ...laten we zeggen ,75 lambda ..
Welke frequentie are u gebruikt? 1,5 GHz?Hoe zit het met de polarisatie aangevraagd?
Vertel me meer.

Lupin

de frequentie van de operatie is 2.4GHz
En, hoe zit het voeden van de antenne, in dezelfde laag van de patches
en ik wil weten welke beter is van onder de patches "apreture diervoeders"
of in dezelfde laag

Ik stel u aan de coplanaire voeding netwerk om vele redenen u voorkomen kunt eenvoudig op elke patch-antenne ontwerp handboek ..U r niet oblgied het diafragma koppeling gebruiken ..het hangt af van de bandbreedte u nodig hebt en de polarisatie ...RHCP ik dan ..is het niet?Bevestig deze punten en ik kan meer precies te zijn.

Groeten
Lupin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back