Patch antenne impedantie matching

A

alokatzenith

Guest
Hoi

Ik ben aan het ontwerpen van array van patch-antenne.Ik moet de wedstrijd impedantie van 50 ohm voor co axiale kabel.Maar mijn patch antenne impedantie is 115 Ohm !!!!!!!

Kan iemand me helpen om de impedantie van 50 ohm wedstrijd???

voeg kwart golf transformator aan de ingang van uw antenne met de impedantie van 76 ohm.

Quarter golf transformator kan evenaren alleen ohmse belastingen.Voor reactieve belastingen waarschijnlijk moet u een LC matching netwerk, en gebruik een Smith chart software om de waarden te vinden.

i aggreed met beide antwoorden.probeer deze link
Voor de eerste antwoord toe te voegen 75 Ω kwart golflengte coaxkabel tot en met 50 Ω coaxkabel.

tweede:

ll het oplossen van uw probleem

http://www.ece.osu.edu/ ~ johnson/311/week5.pdf

Als u direct wilt aansluiten van de coax naar de patch moet je de sonde bewegen (dwz coax) van de patch rand naar patch centrum en de beste positie om overeenkomen met coaxiale de patch te vinden.

Houd in gedachten dat kwartaal golf matching heeft een beperkte bandbreedte.Hoeveel is uw bandbreedte (in percentage van de vervoerder frequentie)?

Verplaatsen van de sonde, zoals vermeld in de bovenstaande post (indien mogelijk) is uw beste inzet voor hoge bandbreedte patch antennes.

Voor zover ik kon lezen van de vraag van de antenne impedantie is 115 Ohm, geen 115 jX ohm, dus een echte impedantie.

Dus de veronderstelling dat dit een zuiver echt impedantie, gebruik van een kwart golf transformator is zeer eenvoudig.Voor bredere BW kunt u gebruik maken van meerdere delen van een kwart transformatoren golf, maar dit verhoogt natuurlijk de fysieke grootte.

u verandert ingang impadance matching op Patch.Op deze manier kan een goede impadance matching

Voor de meeste rechthoekige en ronde patch antennes kunt u aanpassen aanpassen feed punt overeenkomen met de impedantie van minder dan 200 Ohm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back