pakket model schatting

L

lijulia

Guest
Hoe kunnen wij het uittreksel de verpakking (bondwire) model na het testen van de chip?

Indien niet, het bewerken van het LNA VCO ontwerp voor de komende tape-out?

Echt moeilijk om te doen alleen op metingen basis.
U maatregel S-parameters van het apparaat en proberen gebruik te maken van een model van het pakket met een aantal parameters (L, C, O) aan de metingen met de simulaties van het apparaat pakket model, maar het risico om fouten te maken is erg hoog, want je kunt niet zeker of de verschillen tussen wat je meten en wat u simuleren zijn te wijten aan pakket alleen te schakeling alleen of beide.
Een goede ervaring in het modelleren van pakketten nodig is, denk ik.
Succes
Mazz

Dankzij Mazz!

Dus je bedoelt, ik zou de simulatie van de s-parameter van de LNA alleen zonder pakket model, dan is het testen van het s-parameter voor de LNA pachage samen, gebruik dan advertenties te genereren pakket model past het meetresultaat, toch?

Maar als ik de simulatie van de LNA, heb ik nodig om downbond draad in het omdat ik het gebruiken voor de zender degeneratie?

En hoe je nauwkeuriger pakket model?

Ja ik zie het probleem.
Dus heb je heel verschillende S21 als u gebruikt de verkeerde pakket model!
U hebt de oplossing: je moet passen bij de metingen met simulaties met downbonding, input / output-bonding en zo voort.
In mijn ervaring, als u loodvrije pakket (zoals QFN) en u bent afgestemd op 50 Ohm, tot 3 GHz kunt u neglet het pakket parasitics op input / output, maar het kan ook heel anders ...hangt af van vele parameters.
De gebruikelijke manier voor het uitvoeren van het pakket modelleren is het gebruik van een 3D elektromagnetische simulator, zoals Ansoft HFSS of Q3D extractieapparaat (het hangt af van de frequentie
versus pakket afmetingen), waarin u om het pakket in 3D en simuleren met input / output-poorten (kunnen zeer moeilijk te berekenen is).

Een andere manier is om een aantal speciale test ICS (bijvoorbeeld met korte, open, pop belastingen, enzovoort), meten en deembed het pakket, maar dit is minder nauwkeurig zijn (als gevolg van de onnauwkeurigheid van uw IC lasten).

Als u niet beschikt over de 3D-simulator de oude "knippen en proberen" manier de beste is: als u nauwkeurige metingen van S-parameters, lawaai, lineariteit, in 2 of 3 wafer loopt u moeten kunnen optimaliseren van uw ontwerp met een pakket.
Succes
Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back