PA stabiliteit vraag

T

triple_core

Guest
Hallo iedereen,

Ik
ben een beginner in PA ontwerp.In de interstage matching, ik gebruik eenvoudige high-pass om de impedantie.Na tunning, vind ik de prestaties van mijn PA kan veel beter.Maar de productie van de interstage matching is hoger dan de invoer.Ik denk dat de productie moet kleiner zijn dan de input die ik heb gemaakt, zodat de stabiliteit simulatie.Ik vind als ik een serie weerstand aan de basis van de derde fase HBT, de stabiliteit is groter dan 1.Maar waarom de output is groter dan de input?

In de volgende is de golfvorm van de productie van tweede fase en de input van de derde fase.Is zij oscilleren of niet?Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

De eerste plaats gebaseerd op de foto's ingangsspanning schommel is ongeveer 8V en de output is slechts ongeveer 3.6V.Er is dus geen amplificatie, is er grote invoegpositie verlies.

Ten tweede, je niet kunt meten amplitude met oscilloscoop om te beoordelen bijpassende prestaties omdat u niet weet wat de impedantie in de punten van de meting.

Serie weerstand aan de ingang zal helpen bij de stabilisatie, maar zal het lawaai.Waarschijnlijk (afhankelijk van uw aanvraag) is het beter om gebruik weerstand op de versterker uitgang.

Dankzij radiofrequentievermogen OM.
De twee foto's zijn in de verkeerde volgorde.De bovenste een (8V) is de output en een lagere (3.6V) wordt ingevoerd.
seconde de golfvormen worden gesimuleerd door ADS, niet meten.In advertenties, de spanning van een schommel draad kan rechtstreeks, de huidige schommel kan worden verkregen door u een I_Probe.

hoe bedoel je toevoegt weerstand tegen versterker uitgang?Mijn output van de derde fase versterker 50Ohm.Ik vind van Cripps
het boek, het toevoegen van een weerstandsbelasting verzwakkingsfunctie van 1 tot 3 dB in de interstage congruentie kan regulering van de route.Na het invullen van deze weerstand, de K-factor van mijn output stadium wordt groter dan 1.

Ik weet niet hoe het meten van de stabiliteit van de factor van de tweede fase.

Oke.Ik begrijp over de kavels.Weerstand aan de uitgang kan worden aangesloten in serie of parallel aan de belasting.Een andere woorden serie of parallel met verzamelaar inductor (voor BJT geval).Goede simulator doen automatisch met "stabiliseren" optie.Ik heb geen gebruik van advertenties voor een tijdje en niet meer weet hebben ADS deze optie is of niet en welke wijze nu een andere versie al in gebruik.Ik doe het meestal met LINC2 waar is het eenvoudig en snel.Vandaag heb ik zeer lineaire CATV LNA ontwerp voor 50 tot 1050 MHz-band en alle design met analyseert, lawaai cijfer optimale match, stabilisatie en Monte Carlo nam ongeveer 15 minuten.Het vinden van goede actieve element en de bijbehorende S-parameter bestand met lawaai parameters is veel langer dan de werkelijke ontwerp.ADS is echt koppig.

RF-OM,
ik dank u nogmaals voor uw suggestie.Maar ik
ben het ontwerpen van klasse AB Power Amplifier, LINC2 niet geschikt is.

In mijn stuk, zowel de spanning en de route van de output is groter dan de invoer.Denkt u dat het mogelijk is?Dit is alleen in-en uitgang van de passieve interstage matching netwerk.

Ik heb gedaan EVM simulatie.Het resultaat is heel goed.Als de EVM simulatie doorgegeven, kan ik zeggen dat er geen trilling?

Sorry, ik dacht niet dat het kan een dergelijk geval.U hebt gelijk, LINC2 lineair simulator en kan het niet helpen in deze zaak.Zeker is er iets mis als beide spanning en stroom hoger zijn.Het betekent dat je passieve schakelingselementen heeft macht krijgen!Controleer de simulatie-instelling en alles.Soms kan het verkeerde nummer in modellen of goederen voor elementen.Wat de EVM Ik kan u niet zeggen wat zeker zonder controle van alle ontwerpen.Er kunnen andere redenen zijn voor een goede EVM resultaten.

if u kunt uploaden ur ADS project of shcematic zodat we kunnen controleren of de installatie

khouly

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back