PA PAR vs EVM? - Hulp nodig

L

LNA

Guest
Ik ben het ontwerpen van een 1W OFDM eindversterker voor 500 ~ 700 MHz. Het signaal PAR ongeveer 12.5dB en ESG lezen ongeveer gelijk, waardoor de PA P1dB moet beter zijn dan (30 +12.5) = 42.5dBm. In mijn ontwerp P1dB rolt naar 38.5dBmat elk uiteinde, dat is 4 dB gecomprimeerde echter EVM meting is beter dan 39 dB-. Kan iemand mij helpen dit begrijpen? Kan een gecomprimeerde PA bieden doog EVM?

LNA Ik heb geen antwoord op uw vraag, het spijt me. Maar vergeet niet dat P1dB is slechts een benadering manier om model circuits niet-lineariteiten en de manier waarop niet-lineariteiten impact die je systemen is afhankelijk van circuit uitvoering. Ik bedoel, als het circuit heeft een harde verzadiging of een zeer soepele is, kunnen de resultaten heel anders zijn (In WCDMA soms is er een 0.1dB compressiepunt specificatie!). Als de belangrijkste parameter die u geïnteresseerd bent in is EVM (hoe zit het met spectrale hergroei?) En uw meetresultaten zijn in spec, wel, het is OK. Ik herinner me enkele jaren geleden bezig met een wifi-ontvanger we hadden dezelfde getallen om te gaan met (12 dB PAR), maar we zien dat, het knippen op slechts 8 dB PAR, was er geen degradatie (als ik het goed herinner CCDF toonde aan dat de kans om gaan in de bovenste 4 dB PAR was echt laag ...). Ik zou graag willen weten welke toepassing bent u richt en de precieze frequentie BW. Mazz

Dank Mazz voor het delen van uw ervaringen. Dit is een Wimax-radio met 6MHz BW. EVM is een van de kritische parameters in TX keten, anderen zoals ACPR, Gain, uitgangsvermogen alle voldoen aan de specificaties, met uitzondering van P1dB, dat is 4 dB lager is dan spec bij freq lage en hoge kant. Ik weet dat de kans op het knippen voor 12.5dB backoff laag is - 0,01%, maar ik ben niet zeker hoe elke 1dB compressie & DiscoveryArticles.com naar waarschijnlijkheid of EVM. Iemand anders?

Van wat ik praktisch verschillende gecomprimeerde PA's (met dezelfde P1dB) niet dezelfde faseverandering van het signaal (AM / PM) bij het compressiepunt. Ik denk dat dit verband houdt met de halfgeleider-proces. WiMAX EVM lijkt in de eerste plaats door de AM / PM worden beïnvloed, en daarna door de AM / PM. Dus, kan dit een reden dat je kunt gaan met de PA meer in compressie voordat breekt de EVM.

Hi, Vfone, dat is een goed punt. Ik de soortgelijke resultaten bevestigd op een klasse A PA - vergelijkbaar EVM met 7 ~ 8 dB backoff (4 ~ 5 dB gecomprimeerde). Is er een artical op dit punt te ondersteunen?

Gewoon uit curiostiy, welk instrument (en) bent u het maken van de EVM meting aan de hand?

[Quote = biff44] Gewoon uit curiostiy worden welk instrument (en) u het maken van de EVM meting aan de hand? [/Quote] Aligent E4440A + digitizer + 89.600

EVM van PA op ongeveer P1dB niveau is 2%. Na P1dB niveau stijgt zeer snel. In golfvormen met hoge PAR de pieken bevat geen gegevens van - het gevolg van de overgang van een symbool naar een ander.

Pieken geen gegevens bevat? Dus, waarom we niet te verwijderen alle pieken plaatsen van een begrenzer? Waarom al het knippen van methoden daadwerkelijk invloed op de EVM met hetzelfde bedrag dat zij de efficiëntie te verbeteren?

Pieken in zulke golfvormen zijn het gevolg van de overgang van de ene toestand naar andere (vooral wanneer de transitie door nul op het sterrenbeeld plot). overgang zelf bevatte geen gegevens. EVM van 2% op P1dB i guess is vuistregel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back