over spanningsdeler

N

needforspeed

Guest
hi, Ik wil een spanningsdeler te voeren door condensatoren in serie met een MOS-versterker dirve. software cann `t simuleren het circuit, omdat deze geen DC vertekenende voor de poort van de MOS transistor. Ik wil weten of dit circuit werken in de werkelijke chip. thanks.

eigenlijk het circuit zou alleen werken voor AC-signalen, omdat de condensatoren dont spanningsdeler voor DC vorm ... dus probeer het geven van een AC-signaal en simuleren ....

Het zal nooit werken op chip. Zoals je al zei, moet u de DC-spanning te definiëren aan de poort van het apparaat.

Conceptueel, de capacitieve verdeler werkt voor zowel AC en DC veranderingen in de ingangsspanning omdat (1/sC2) / (1/sC1 +1 / SC2) = C1 / (C1 + C2) die onafhankelijk is van de frequentie. Dus elke verandering in de ingangsspanning zal leiden tot een proportionele verandering in de output. Echter, de output van dit circuit is sterk afhankelijk van de initiële toestand van het circuit (de opgeslagen lading in de condensatoren), die niet kan worden gegarandeerd, tenzij een aantal extra circuits worden toegevoegd aan deze eerste voorwaarde op te lossen. Ook het circuit is niet gemakkelijk te worden gesimuleerd door AC analyse, tenzij je gedwongen de simulator om de eerste werkpunt analyse over te slaan en deze te verstrekken aan simulator aan de ac analyse te maken. (U kan nodig zijn om een dummy weerstand toe te voegen aan de grond met een enorme waarde)

Conceptueel, een capaciteit heeft een oneindige impedantie bij DC, Vin is dus losgekoppeld van het circuit ..

Ik denk dat in silicium implementatie, nooit de dop ideaal zijn cap. Een beperkt impedantie tussen twee knooppunten van de dop. Dat wil zeggen, er is altijd lekstroom parallel met de dop. Op het einde wordt de DC punt beslist door de lekstroom. Die leiden tot grote variatie. Dus delen gelijkspanning met een kap zal een slecht idee zijn. Het kan echter nog steeds worden gebruikt voor het hoge frequentie signaal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back