Over RS 232

H

Hassana

Guest
Hoe het bouwen van een eenvoudige schakeling voor RS 232 met twee transistor de eerste is voor het doorgeven en de tweede voor recieveing gegevens, in plaats van het gebruik van () RS-232-IC

Ontvangen van gegevens is eenvoudig: u gebruik maken van een weerstand en een omgekeerde polariteit diode tussen de RX-lijn en de basis van de RX transistor ..de collector is de OC uitgang ..

Toezending vereist en - spanningen: waar ga je heen om ze uit?
Een enkele transistor zal niet het werk doen ..

Niet goed RS232 spanningen, maar alle seriële poorten Ik heb geprobeerd eigenlijk samenwerken met 0/5V.Ik interface pics to PC seriële poorten met niets dan een paar weerstanden en diodes.

IanP wrote:

Ontvangen van gegevens is eenvoudig: u gebruik maken van een weerstand en een omgekeerde polariteit diode tussen de RX-lijn en de basis van de RX transistor ..
de collector is de OC uitgang ..Toezending vereist en - spanningen: waar ga je heen om ze uit?

Een enkele transistor zal niet het werk doen ..

In veel gevallen zal een computer COM-poort accepteren 0-5V signaal.
Dat is prima, maar als de output (Tx lijn) produceert geen / - niveaus volgens de RS-232 standaard, ware RS-232 apparaten zullen niet accepteren dit signaal ..
Lees meer over de RS-232 standaard, het is ca.. / -3 Tot / -25 ..

Voor korte afstanden (3m of zo), zal meestal twee omvormer poorten (74HC14 of zelfs 74HC04) het werk doen.
Gebruik wat 47-100 k in serie met de input van de "ontvanger" en 220-330Ω in serie met de "zender".
Dit werkt omdat de curatoren van de ware RS-232-zenders ook een drempel van ongeveer 2.5V hebben.Dus als je ze rijden met 0-5V, krijgen ze correct.
Uw ontvanger zal ook worden bestuurd met ten minste 5V (positief) en de grote weerstand in serie met de input zal beperkt de stroom via de interne Vcc en GND diodes wanneer de ingangsspanning is /-12V.

Tot nu toe heb ik niet gevonden een RS-232-apparaat dat niet werkt met deze regeling.Het is mogelijk een aantal nieuwere laptops zal uw uitgang 0V stationair te interpreteren als een "kabel losgekoppeld", maar het circuit is eenvoudig en goedkoop om het gebruik ervan zelfs met dit mogelijk ongemak te rechtvaardigen.

Ik heb geprobeerd dit met andere CMOS-apparaten, zoals PIC's, maar met behulp van de weerstanden hierboven vermeld.Maar ik beveel het omvormers, omdat ze het signaal voor u inverteren (hoeft het niet te doen in software) en ze bieden een extra bescherming: moet je een voorbijgaande op de lijnen, de eerste beschadigd raken zijn de poorten, niet de PIC.
Spreken van transiënten, een 12V bidirectionele TVS op elke regel is ook sterk aanbevolen.

Hassana wrote:

Hoe het bouwen van een eenvoudige schakeling voor RS 232 met twee transistor de eerste is voor het doorgeven en de tweede voor recieveing gegevens, in plaats van het gebruik van () RS-232-IC

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back