Over PLL testen vraag

T

tiger_ads

Guest
Hallo iedereen:
iedereen kowns de relatie tussen de FM-afwijking en fase geluid?Wat bedoel is FM afwijking gegevens tijdens de test PLL gebruik van het spectrum analyzer?Als ik FM afwijking gegevens, hoe kan ik fase ruis gegevens?
thanks a lot!

Fase lawaainiveaus Residuele FM relatie
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Zij zijn verwant, maar anders.

Als u een frequentie discriminator voederen een spectrum analyzer als een meettoestel, en u modualate een toon op de vervoerder met een constante FM afwijking, vervolgens als u dat de toon
van de frequentie een rechte horizontale lijn wordt getrokken op het spectrum anlyzer gezicht.

Aan de andere kant als je gebruik maakt van dezelfde meetmethode, en in plaats moduleren dat de toon op de drager van fase modulatie, dan als u de toon sweep frequentie spectrum analyzer geeft een rechte lijn met een 20 dB / Decennium vaststelling helling als de toon frequentie wordt hoger.

I
don't remember de vergelijkingen van de beweging, maar zoek Agilent of Rhode en Shwartz voor een vertraging lijn discriminator fase lawaai meetsysteem, en u zult tevreden zijn met meer dan genoeg vergelijkingen.

Vergeet niet, voor een vertraging lijn discriminator op hoog genoeg modulatie frequenties de uitvoer gaat naar nul (zoals een sinc functie in modulatie frequentie).

Thanks a lot!
te vfone, wat bedoel is F1 en F2 in de vergelijking?bedankt

F1 is de laagste frequentie modulatie en F2 is de hoogste frequentie modulatie.
In dit voorbeeld FM modulatie de laagste frequentie is 50 Hz en de hoogste is 15 kHz.

hi, bedankt voor uw antwoord
maar ik wil weten waarom ze mij de FM afwijking gegevens, wat verschil tussen FM uitgangen afwijking en fase geluid?Ik bedoel in welke situatie we moeten testen FM afwijking, in welke situatie we konden krijgen fase geluid direct!Kan iemand iets over hoe om te testen FM afwijking?
bedankt!Ik heb weinig ervaring met het testen.

Zij zijn verwant in die FM-geluid is de integraal van fase lawaai.Een misschien nog belangrijker voor je dan de andere, afhankelijk van welk type modulatie u gebruikt.Ook, want FM-geluid is een integraal van fase lawaai, er zijn heel veel verschillende vormige fase lawaai curven die kan integreren in dezelfde FM residuele ruis.

Een ander onderwerp op PLL lawaai maatregelen:

Ik heb gemerkt dat meestal is er een klein verschil in fase lawaai percelen van PLLs als ik gebruik van een spectrum analizer (bijvoorbeeld een O & S met FSK4 optie) of een fase ruis meter gebaseerd op discriminator methode.
De laatste geeft meestal een beter geluid fase (1.2 dB).
Ik
ben het niet over 'high-end' ruis maatregelen (zoals -155 dBc / Hz, bijvoorbeeld) waarvoor het verschil is duidelijk.
Ik
heb het over het 'in de band "fase lawaai, bijvoorbeeld in de range 1kHz-100kHz, -70dBc/Hz te -120dBc/Hz.

Mijn mening is dat het spectrum analizer maatregelen de AM lawaai als goed, terwijl discriminator snijdt weg AM lawaai geven een beter resultaat.

Een advies?Eens?Documenten?

Thanks in advance.
Mazz

Is het verschil meer als 3 dB?Zo ja, bent u niet programmering een van de machines behoren.Lees de handleiding.

Dicht bij de vervoerder, indien de opstellingen van beide methoden zijn goed gekalibreerd is er geen verschil tussen de metingen.
Discriminator methode is handig bij het meten van lagere ruis bij hogere frequenties gecompenseerd.

Biff: geen 3dB verschil.Geen SSB te DSB fout.
Het verschil wordt steeds kleiner, soms zelfs te verwaarlozen, en het hangt af van de TU Delft.

vfone: I agree.Er mag geen verschil.Maar ik heb het gezien.

Stel dat en de AM-geluid is op een perfect zuivere CW signaal (ik bedoel met geen fase lawaai).
Het spectrum analizer niet in staat is een onderscheid te maken tussen deze AM geluid van PM lawaai.
De discriminator methode, op mixer output, snijd de AM-geluid, met een schone CW.
Eens?

Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back