over pic en avr

E

electron_boy

Guest
hoi

Ik heb gewerkt met 8051 hoe te bewegen andere MCU s.is pic is een goede keuze. zo ja, welke pic serie ik kan beginnen.how about avr en arm-processors.

Als u een keuze, dan beter naar ARM, bijvoorbeeld LPC21xx.Ze zijn
naderende 8-bit delen door de prijs en zijn veel krachtiger.
Hoewel de Philips documentatie is zeer verre van ideaal, maar er zijn veel goede discussieforums, waar u een antwoord voor de meeste van uw vragen.Voor beginnen met ARM kan ik aanbevelen www.keil.com.Ze hebben erg leuke en goedkope evaluatie platen en gratis evaluatie ontwerp software.

Varuzhan

HoiIk heb gewerkt met zuivere en AVRs, ik ding AVRs meer vermogen
dan zuivere in sommige gevallen, maar zuivere heeft enkele krachtige functies voor ervaren programmeurs en microchip heeft de gebruikers van PIC zo veel krachtiger dan Atmel.
Ik denk dat als je hebt gewerkt met 8051, kunt u eenvoudig naar AVRs.kunt u eerst schrijven enkele montage met AVRstudio's die kunnen worden gedownload van atmel site.Vervolgens kunt u overschakelen naar C programmeren met compilers zoals codevision en imagecraft.De programmeur is STK200 dat is een chip programmeur.Masoud

vdaniel schreef:

Als u een keuze, dan beter naar ARM, bijvoorbeeld LPC21xx.
Ze zijn

naderende 8-bit delen door de prijs en zijn veel krachtiger.

Hoewel de Philips documentatie is zeer verre van ideaal, maar er zijn veel goede discussieforums, waar u een antwoord voor de meeste van uw vragen.
Voor beginnen met ARM kan ik aanbevelen www.ke * il.com.
Ze hebben erg leuke en goedkope evaluatie platen en gratis evaluatie ontwerp software.Varuzhan

hoi
in de markt van vandaag zijn er veel MCU beschikbaar dat merk een bepaald segment van de markt, zijn er 8bit, 16bit en 32bit MCU.

tot nu toe op de 8bit markt PICMCU is de leider becaue het gebruik Harvard architectuur of RISC meeste daarvan slechts 35 instructies te vergelijken met zijn klasse andere meer dan honderd.

Ik ben het eens, het is zeer moeilijk te vinden kleine hoeveelheden van Philips onderdelen.Maar vanaf vandaag voor hobby problemen met 8-bit is niet verstandig.U betaalt minder dan $ 10 voor een 32-bit chip en onbeperkte mogelijkheden voor experimenten.De $ 1-2 8-bits heb een gevoel, als u het ontwerp voor de grote productie.
Een andere bron van goedkope 32-bits Arms is ATMEL.
Varuzhan

Ik heb enige ervaring met PIC dus met AVR microcontrollers.Er is een grote keuze aan verschillende PIC's, ze hebben goed ontworpen randapparatuur, hoge stroomuitgang havens en ze resistent zijn voor elektromagnetische interferentie.Een zeer belangrijk voordeel is de waakhond die niet kunnen worden uitgeschakeld door software.Echter, PIC's architectuur is ziek vooral PIC12, PIC16 en PIC17 familie.Ze waren niet bedoeld voor high-level talen programmering.Natuurlijk zijn er de C-compilers voor PIC12, 16 en 17 gezinnen, maar de code die gegenereerd is groot en unefficient.PIC18XX familie is verbeterd architectuur, maar het
is nog verre van perfect.
PIC Sommige apparaten hebben een vermogen aan te sluiten externe geheugen van de grootte van maximaal 2 MB.
AVR microcontrollers hebben architectuur ontworpen voor high-level talen.Schriftelijke software is niet moeilijk, zelfs als schrijf je je programma's in assembleertaal.AVR hebben krachtige instructies, veel beter en rijker dan de zuivere intercommunales.De interrupt-vectoren zijn toegewezen aan elke perifere eenheid in tegenstelling tot zuivere apparaten waar u slechts een interrupt vector (PIC12, 14, 16, 17) en twee vectoren in PIC18 apparaten.Het maakt software trager en neemt meer ruimte in het geheugen.

Hallo

Er zijn veel aspecten aan te voeren over voor zuivere en VARs, snelheid, architectuur, leren helling,
de beschikbaarheid, ontwikkeling software beschikbaar, programmeurs, en de prijzen.

Als u op zoek bent naar snelheid dan kun je zeker gaan voor de VAR's, zoals ze halen,
uit te voeren, en het genereren van het resultaat van een instructie in een klokcyclus, dus zijn verbazingwekkend veel sneller dan zuivere dat verdeel de originele klok van vier.Een PIC runing op 4Mhz klok, is in feite runing op 1MHz snelheid intern, en een AVR draait op 8MHz klok is echt draait op 8MHz ....

Architectuur van zuivere zo veel jongens al gezegd is niet gericht voor een hoger niveau talen, en dat is een slechte teruggave over de grote code wordt gegenereerd door de meeste hoog niveau compilers voor zuivere, of de montage wordt gegenereerd door de basis-of C-compiler, is nog verre van dat geschreven in de oorspronkelijke montage.Atmel vorderingen die zij hebben ontworpen AVR architectuur te kampen met een hoog niveau languanges in samenwerking met IAR, dus tijdens de Development Days van AVR serie, ingenieurs van Atmel en IAR werkten parallel aan develp AVRs.Maar in het algemeen, de meeste 8-bits RISC-MCU's zijn bot te gaan voor een hoog niveau talen in essentie, kunnen we vragen hoe ver hun Atmel 8 bit RISC processros copatible die op hoog niveau talen.Zelfs als ze AVRs zijn goed ontworpen om compatibel te zijn met een hoger niveau talen, zijn nog steeds goed weet voor professionele ingenieurs dat de beste manier om alles uit zuivere of AVRs is het gebruik van hun eigen montage-instructie set!

Laat u zich voorstellen hoe snel het leren helling voor zuivere is, ik heb geleerd zuivere programmering in twee weken pas, en begonnen met de ontwikkeling van projecten voor zuivere een maand later ... Ik heb geprobeerd om te leren AVRs vaak, maar ik was niet zo ernstig leren ze, dus ik cant zeggen over deze kwestie.

Beschikbaarheid is een belangrijke kwestie bij de akte, wanneer ik ga naar alle elektronische detailhandelaar in mijn land, ik vind zoveel zuivere beschikbaar als audio-IC's, zodat ik geen zorgen te maken of ik zal het vinden van een chip of niet, ook AVRs zijn beschikbaar, maar niet zo veel als zuivere, ze zijn nieuw voor de markt, en microchip weet klanten aan te trekken heel goed inderdaad.Ook frakly spreken, als u een zoekopdracht voor een PIC schematische of project, hoe veel sites vind je ook veel in de akte.Doe een zoekopdracht voor een AVR-project, en je krijgt gefrustreerd, alle projecten zijn zeer geavanceerd en uit budjet voor een beginner in de akte.

Ik denk niet dat je gaat gebruiken voor de montage zuivere noch AVRs, dus voordat u kunt beslissen welke familie te halen, moet je om te zoeken naar de beschikbare hoog compilers voor beide families.Ik herinner me dat ik heb gezien een goede C compiler voor AVRs genaamd WinAVR en zijn gratis, als een IDE voor KamAVR.Voor zuivere Ik ben er zeker van dat u veel keuzes, net beslissen, en PM me te helpen je verder.

Ik ben geen expert op het gebied van AVR programmeurs, maar ik heb een serch voor programmeur schema, en was niet zo blij met wat ik heb gevonden, een manier, ik weet dat alle zuivere zijn programmeur met een preogrammer hardware die gemakkelijk kan worden gebouwd en getest.Andere jongens kan helpen als u besluit te gaan voor AVR programmeurs ook.

Voor zover ik weet, zuivere zijn nog veel goedkoper en beschikbaar dan AVRs, maar in veel landen vindt het tegenovergestelde aan dit feit in daad ...

Succes met je keuze enkele manier ....

Nou, in mijn land (Polen) AVRs zijn meer voor dan PIC's.Zij worden gekozen vaker door amateurs als door professionele ontwerpers.Ook is de prijs lager is.Zoals ik al een aantal projecten met PIC's en AVR
is nu
ben ik aarzelend te kiezen voor mijn nieuwe ontwerp ...Van een eindgebruiker oogpunt is er geen zorgen over wat werd gebruikt in zijn uitrusting.Ik denk dat sommigen van ons zijn net gewend aan PIC's en sommige voor AVR's.

U kunt beginnen door pic16f84.Aproach om de zaak op een praktische manier.Eerst vindt een aanvraag hobby circuit van internet en probeer het Tor reailize het.

De gratis C-compiler voor de AVR serie is zeker een plus (WinAVR of AVR-GCC).

De AVR is sneller dan de PIC, en ik vind het beter dan de PIC.

Dat zei ..de PIC heeft een sterke supportorganization met enkele zeer goede toepassing notities en zelfs ik kan lezen Microchip app notities (he.. he) ook al ben ik duidelijk voor de AVR

Als ik moet kiezen zou ik gaan voor AVR voor kleine projecten, en ARM als ik nodig de "Horsepower" (Imaging, MP3, snel TCP / IP, enz..)

Ohh: Ik wil beginnen met een AtMega88 (of de oudere AtMega8), zijn ongeveer 1,50 .. 1,80 euro in een enkele hoeveelheid.

/ Bingo

Dat is de grootsheid van de microchip, Ik ben het ermee eens.

Ik heb nooit gewerkt met een PIC tot nu heb ik een bezoek aan de site somany tijden voor toepassing merkt voorbeeld broncode enz. Er is veel nuttige toepassing merkt beschikbaar.

Sante
idlebrain

Als u gebruik AVR Dan kan ik u helpen

kosten van de programmeur is de kosten van 1 parallelle poort kabel 5 draden

gebruik aVRDude bsd programmer voor AVR
in het geheugen aan de kosten van AVR is het beste, om zo de snelheid
maar leren PIC is het beste

Citaat:

in het geheugen aan de kosten van AVR is het beste, om zo de snelheid

maar leren PIC is het beste

Welcome to EDABoard.com

Sponsor